/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mapper
Fra : Mosebaek
Vist : 686 gange
150 point
Dato : 04-11-06 10:21

Jeg har lavet et Backup af mine mails,lagt dem i en Backup mappe på skrivebordet.Når jeg så vil se indholdet igen,får jeg en liste med mappe-navnene,nu er de blevet til DBX filer (mapper).

Nu er problemet hvordan jeg kan åbne den enkelte mappe (DBX) for at se dens indhold.Når jeg dobbelt-klikker sker der intet.Er der noget med at importere dem igen.

Jeg kører med Outlook Express 6.Jeg er nok kun ved pc`en,med mellemrum dagen igennem,men vil blive glad for nogle tips,der fremmer forståelsen.Gerne skåret ud i pap.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 04-11-06 10:28

Jeg fandt dette i enden forum

Der findes et program der kan afkode DBX filer, som er det filformat windows bruger til de filer der ligger i indbakke, sendt post osv. altså de mapper man har i OE. Programmet kan bruges hvis man feks. skal har formatteret sin HD og der opstår problemer med Im/export af DBX filer. Så kan man afkode filerne så de bliver tilgængelige, og herefter feks. putte dem i en mappe i OE, eller et andet sted. Nu ved jeg så godt at der er nogen der siger "men det skal OE jo selv finde ud af, når man bruger im/export som jo ligger i OE". Ja det er også rigtigt, men nu er det bare sådan at de funktioner der er i windows ikke altid fungerer som det var planlagt.
Programmet er freeware, og kan hentes her: http://www.oehelp.com/DBXtract/Default.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-06 10:32

Mine backup er også dbx filer, de åbnes med Oulook Express, højre klik på filen, gå ned og klik på Åben med, der vælger du Oulook Express, lige et tillæg, hvorfor har backup på skrivebordet ? Hvis computeren går ned er de væk, mine backup ligger på en anden harddisk, jeg bruger Outlook Express Quick Backup: http://www.oehelp.com/OEBackup/oeqb.htm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-11-06 11:20

Jeg gemmer dem senere på en cd.Men når de skal åbnes derfra,har jeg samme problem.
Nu synes jeg det bliver lidt mystisk:Jeg ser lige at når jeg højreklikker på en af dbx filerne og "åbn med" listen ses,er der kun "internet explorer" på listen.Mit mail program er jo "outlook express".
Hvorfor er denne ikke vist.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 150 point
Dato : 04-11-06 11:47

Der må være et eller andet galt med dine dbx backups, hos mig er Oulook Express nævnt først som anbefalede programmer, prøv at gå Kontrolpanel og åben Mappe instillinger klik på fanebladet Filtyper rul ned og marker DBX, klik Skift nede hvor der står Oplysninger om DBX filer, der kan du browse dig frem til Outlook Express, har du lyst til at prøve backup med Oulook Express Quick Backup ? den er gratis: http://www.oehelp.com/OEBackup/oeqbfull.zip

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-11-06 12:06

Jeg skal lige med konen på indkøb,men er tilbage snarest mulig.Så vil jeg se på O.V.N.`s sidste indlæg,der ser interessant ud.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-06 12:43

For at kunne åbne dbx filer skal man have noget der kan dekomprimere filerne. Dbx filen er jo ikke bare en mail (eml), det er oftest mapper der indeholder mails.

Man kan åbne dem med hjælpeproogrammer og til det formål anvender jeg mit filhåndteringsprogram TotalCommander, der ved hjælp af en addon også kan udpakke dbx filer.
Et nyttigt program der kan anvendes til utroligt mange ting.
Jeg har købt licens til programmet, men sharewareversionen virker fuldt ud bortset fra en lille nagscreen ved opstart.
http://www.ghisler.com/index.htm
addons http://www.ghisler.com/plugins.htm

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-11-06 08:56

Tak for svaret o.v.n..Bedre aldrig end sent... eller omvendt.Undskyld,det har trukket ud,med mit svar.
Men tak for en kvalificeret "brugsanvisning",der er til at forstå.

V.H. Mosebaek.