/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Blokering af indkommen post
Fra : me67
Vist : 807 gange
500 point
Dato : 03-11-06 21:09

Jeg er begyndt at få lidt spam-mail og tænkte på om ikke der var
en metode til at blokere for alt indgående post i Outlook og kun
give tilladelse til mail der har endelsen .dk

Venligst ME67

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-11-06 21:12

i så fald skal du lave en hulens masse regler - så er det langt nemmere at gå i din webmail og delete derfra - evt melde som spam - eller installere et godt spamfilter selv

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-11-06 21:16

Hej miritdk.

Jeg kan mindes at der engang i Outlook Express var et sted hvor man kunne krydse af
hvilke endelser .com, .net, .org osv. på mail man ønskede at blokere for - findes
den mulighed ikke i Outlook ?

Venligst ME67

PS. Kunne du evt anbefale et godt spamfilter ?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 510 point
Dato : 03-11-06 21:24

husker noget men bruger ikke outlook mere

spamfighter bruges med held af mange http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Default.asp

jeg skal igang med denne - mener at kunne anbefale den idet jeg har fået den anbefalet af en der har forstand på tingene (kandu´s sikkerhedsgeni stl_s)

http://www.codeode.com/spamfilter/donate.html

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-11-06 21:26

Okay - takker for dine indput og anbefalinger og lader lige
spørgsmålet stå åbent lidt endnu for at se om der er andre
der byder ind med noget interessant.

Venligst og god weekend

ME67

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 03-11-06 21:29

Spamfighter har blandt andet denne facilitet:
>>Unikt sprogfiltreringsværktøj, der kan afvise e-mails skrevet på specifikke sprog<<
Det virker ret godt og har den fordel, at i modsætning til opsætning af postregler så kan du nå at fortryde hvis der ryger noget i fælden som du alligevel gerne vil se.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-11-06 21:32

Hej host_host.

Det du snakker om med sprogfiltreringsværktøj er kun i PRO-versionen
som man køber http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Payment_Group_List.asp

Venligst ME67

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 03-11-06 21:39

og?

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-11-06 21:41

"og" - er den gratis version ikke stærk nok eller er det nødvendigt at købe en version ?

Venligst ME67

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 03-11-06 21:42

Du spurgte ikke efter noget gratis og vil du have noget der virker må du som regel betale. Hvis ikke er dit problem ikke stort nok.
Jeg bruger selv proversionen, men prøveversionen giver dig jo mulighed for at se om det virker før du køber.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-11-06 21:45

Ja det fandt jeg lige ud af nu.
Jeg vil prøve at teste den og så se om ikke jeg skulle investere i en PRO-version.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 03-11-06 21:47

Gratisversionens begrænsninger er ikke så voldsomme, men begrænsningen i afviste/godkendte på kun 100 i gratisversionen kan hurtigt blive for lidt.

Jeg har prøvet Spamfighter siden den kom frem og den bliver bare bedre og bedre.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 03-11-06 21:49

Okay - jeg har installeret den og vil så se måneden ud hvad jeg syntes om den og
evt. investere i en PRO udgave til den tid.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 03-11-06 22:03

Jeg vil da lige nævne, at det kan være irriterende at alle mails skal ind på din maskine og tømmes fra Spamfightermappen, men jeg har også prøvet en serverbaseret version, hvor man skulle ind i webmail for at kontrollere om noget var kaldt spam uden at være det og det er endnu mere irriterende.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-11-06 23:00

Jeg har både prøvet og købt spamfighter , sidst kostede det mig hele min xp-opsætning,
hvilket bestemt ikke var rart, jeg har stadig ting som ikke fungere helt som før !
men andre forstår jeg er tilfredse med den, syntes dog at det er lidt dumt at mail åbner i spammappen for så er det hele jo foremålsløst.

Jeg bruger nu MailWasher som kun henter 'konvelutten' inden at posten når dit postprogram.
For at det virker ordentligt , bør autohentning i postprogrammet slås fra.

Der er begrænsninger på MailWasher free bla. kan der kun tjekkes en mailkonto.
Men det er nok til at leve med, til gengæld fylder den ikke bunden af en mail , med reklame for sig selv !
http://www.firetrust.com

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 03-11-06 23:06

pro versionen kan hentes på bearshare og ganske gratis,men man må ik,, fyyyy,,

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 03-11-06 23:09

Hvis man klikker indholdsruden væk, hvilket alle sikkerhedsbevidste gør, så vil man ikke komme til at åbne mailen i nogen mapper.
Hvis man får fat i noget virusinficeret, som ikke er havnet i spammappen fordi det kommer fra en i adressekartoteket så kan det inficere ved den visning der kommer i indholdsruden og derfor skal man klikke mailen åben i selvstændig rude (selv om det er mere besværligt). Siger dem der ved noget om den slags.

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 03-11-06 23:10

Uautoriserede sikkerhedsprogrammer! Hvor sikre er de mon?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-11-06 10:25

Jeg har brugt Cactus Spam Filter i en måned nu, og er meget fornøjet, efter at Filteret har "lært" hvad der er SPAM og hvad der er GOOD.
Sideløbende kører jeg også med SUPERAntiSpayware (rigtig godt program), Ewido Anti-malware og Ad-Aware SE, + naturligvis Norman.
Cactus Spam Filter kan varmt anbefales!
MVH Akle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-06 10:36

NEMLIG akle - men det er jo op til spørger at bestemme - den er bare GOD

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-11-06 11:20

YESSSS !!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-06 11:31

Citat
Uautoriserede sikkerhedsprogrammer! Hvor sikre er de mon?
... ??????????

Godkendelse af svar
Fra : me67

Dato : 04-11-06 19:46

Jeg har nu installeret SPAMfighter på min computer - og det ser også
ud til at være et fint program - har læst lidt anmeldelser om programmet
nu på nettet og det får da også meget ros for sin effektivitet.

Håber på det gør kål på spam i mine indbakke.

Så mange tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-06 19:50

velbekomme - kom den anden ihu hvis du skulle blive utilfreds