/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Hvordan redigeres website fra "fjerncomp~
Fra : ryager
Vist : 447 gange
50 point
Dato : 03-01-03 11:22

Jeg har af og til brug for opdatering af bestemte websider direkte på mit "hotels" server --og vel at mærke fra en anden PC end min egen. Jeg bruger Frontpage2002. Er det virkelig nødvendigt at installere en midlertidig "kopi" af FrontPage på en anden PC for at kunne REDIGERE bestemte, ønskede sider direkte på serveren ?

Har nogen en kvik løsning - så på forhånd tak !

Venlig hilsen

Vagn

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 60 point
Dato : 03-01-03 11:34

Hvis du ikke vil gøre det med frontpage er eneste metode at hende dine sider ned til den computer du redigerer fra v.ha. et ftp-program.
Når du er færdig uploader du siderne til serveren igen v.h.a. af et ftp-program.
Vil du ikke det må du desværre bruge den ide, du selv foreslår.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 13:06

ryager wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Jeg har af og til brug for opdatering af bestemte websider direkte på
> mit "hotels" server --og vel at mærke fra en anden PC end min egen.
Jeg
> bruger Frontpage2002. Er det virkelig nødvendigt at installere en
> midlertidig "kopi" af FrontPage på en anden PC for at kunne REDIGERE
> bestemte, ønskede sider direkte på serveren ?
>
> Har nogen en kvik løsning - så på forhånd tak !
>
> Venlig hilsen
>
> Vagn
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hvis du kan klare dig med en simpel editor fx Notepad, skal du jo blot
have et FTP-program og din bruger-id og password og vips, så er siden
opdateret fra en hvilken som helst computer.

vh Jens Erik

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 17:43

"Jens Erik Jensen" <jens.erik@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:av3ub2$gl5$1@sunsite.dk...
> Hvis du kan klare dig med en simpel editor fx Notepad, skal du jo blot
> have et FTP-program og din bruger-id og password og vips, så er siden
> opdateret fra en hvilken som helst computer.

Nej - *det* går ikke. Så er dit website ikke længere et FP website.
Redigering online af et website er en FP specialitet, som kun kan lade sig
gøre med hjælp af FP og et webhotel med FP server extensions.

Du har altså allerede den kvikke løsning. Der er mig bekendt ikke andre
kombinationer af WYSIWYG editorer og webservere der giver mulighed for denne
online redigering.

mvh

Ulrik

Kommentar
Fra : ryager

Dato : 03-01-03 17:58

Tak til indlægsholderne - og senest specielt til Ulrik, der har ganske ret. Hvis der opdateres med FTP-program EFTER uploadning har fundet sted med FrontPage - ja, så skal serverudvidelserne installeres igen. Ergo vil jeg bruge min egen "kvikke" løsning.

venlig hilsen
Vagn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 19:41

"ryager" <ryager.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:UudR9.24032$Hl6.2542162@news010.worldonline.dk...
> Jeg har af og til brug for opdatering af bestemte websider direkte på
> mit "hotels" server --og vel at mærke fra en anden PC end min egen. Jeg
> bruger Frontpage2002. Er det virkelig nødvendigt at installere en
> midlertidig "kopi" af FrontPage på en anden PC for at kunne REDIGERE
> bestemte, ønskede sider direkte på serveren ?
>
> Har nogen en kvik løsning - så på forhånd tak !
>

kan kun gøres på servere, der er beregnet til det - f.eks. en server, der
understøtter php - men så skal alle siderne programmeres.

Du kan godt benytte dig af php i FrontPage, men du kan kun lave det, du
ønsker ved at lave al adgang via php.

--
ahw