/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
allround PC til 5500- 6000 Kr.
Fra : peter1215
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 03-11-06 15:19

Er der et par stykker her i forumet (troldmænd / veteraner samt andre kompetente).
Jeg skal til at bygge en pc stationær.
Jeg mangler alt fra kabinet til processor og resten, dog minus software og minus skærm, printer og scanner.
Vi vil godt have en allround pc.
Vores forbrug til pc er internettet, billedbehandling, spil, se tv, downloade.
Krav til pc:
Støjsvag, kortlæser.
Svar modtages gerne.
Hilsen Peter

Kommentar
Fra : peque

Dato : 03-11-06 15:35

Tja det nemmeste er til jeres PC - at købe en af de maskiner der er på tilbud i de forskellige forretninger /indkøbsbutikker - !!

Dog er der installeret software på disse -. men de er jo til at reinstallere ....

Ellers vil jeg anbefale http://www.fcomputer.dk/?show=menu&menuid=408
hvor du har muligheden for selv at putte i maskinen hvad du ønsker og kan ikke vælge forkert!!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-11-06 15:38

Kabnet er svært at vejlede i da smag og behag spiller en væsentlig rolle her
Bundkort skal være med Pci express og til SATA
En god 450-500W PSU
Core 2 Duo processor
En stor nok HD til SATA
min. 1024 MB DDR 2 ram
hvis i snakker om de sidste nye spil er det i skal satse på et ordentlig grafikkort.
DVD dobbeltlags brænder
En 17-19" fladskærm DVI
Trådløst tastatur og mus fra Logitech

Men det kan dårligt betale sig at bygge selv hvis ikke man kender nogen der kan sælge meget billigt. Ellers skal du kigge efter færdige pcer og gå efter de steder hvor du selv kan konfigurere.