/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Magnetisk mand ?
Fra : jakjoe
Vist : 871 gange
150 point
Dato : 03-11-06 15:11

Hvem kan finde den magnetiske mand ?

I løbet af denne uge, har jeg, på en eller anden TV-kanal med dansk tale, set en mand trække et køretøj der vejede 10 tons !!!

Det er ikke de 10 tons der er spændende....næh han skulle ifølge studieværten være i stand til at gøre det ved hjælp af magnetiske kræfter i kroppen !! ??

Manden så aiatisk ud, gråhåret, og skulle være 65 år gammel.

Har du set indslaget, eller kan du evt. finde det frem ?
Links og kommentarer er velkomne.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 150 point
Dato : 03-11-06 16:42

Nej, helt ærligt, det tror jeg simpelthen ikke på......uanset det så har været vist i fjernsynet

Det kan sgu da ikke lade sig gøre, medmindre manden er lavet af en meget kraftig magnet

Og selv om det var så kraftig en magnet, så skulle den være fastgjort med noget der kan modstå vægten fra lastbilen, da magneten ellers ville blive trukket mod den, og ikke omvendt.

Nej jakjoe....jeg køber den ikke

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-11-06 16:51

Dova du skal ikke købe noget, du skal finde.

Jeg har også min store tvivl....men hvad var det så han kunne ?
Ja, et eller andet trick har det nok været.
Der blev også sat et strygejern fast på mandens bryst....det faldt ikke ned mens jeg så det.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-11-06 17:20

Den med stryge"jernet" virker mystisk. Det er da vist mange år siden, sådan nogen var lavet af andet end aluminiumlegering
Men var det et gammelt af støbejern, og hvis han havde en falsk brystkasse på med neodym-magneter i, kunne det sagtens lade sig gøre. Men lastbilen skal vi nok regne til samme genre i illusionsnumre som David Copperfield fra amerikansk TV. det med den falske brystkasse kræver lidt ekstra tid i sminkerummet; tænk bare på "Lordi", der vandt Eurovision Song Contest (Grand Prix). Med fysisk kontakt derimod er der næsten ingen grænser for hvor tunge ting, man kan flytte, bare friktion og rullemodstand ikke er for stor. Som dreng morede jeg mig med at skubbe jernbanevogne på rangerterrænet og med at skubbe skibe, der lå fortøjet i Esbjerg Havn. Med et konstant pres kan man "sagtens" skubbe en 8000 ton bulkcarrier 5-10 cm ud fra kajen, afhængigt af, hvor tunge og stramme fortøjningstrosserne er.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 03-11-06 17:36

dova dova dova....tsktsk... at være så skeptisk...manden ER magnetisk, bilen vejer mindst 10ton. det eneste de glemte at sige var at bilen holder på en skråning og kræver en trækkraft på 0.5kg. eller et vindpust...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-11-06 18:24

Citat
dova dova dova....tsktsk... at være så skeptisk

Sådan hedder det ikke CC ..... det hedder at bruge sit vid, sin intelligens og logiske sans, og der ud af resonnere sig frem til et fornuftigt svar

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-11-06 18:09

Tro det eller lad være !!!

http://search.msn.dk/results.aspx?srch=105&FORM=AS5&q=Liew+Thow+Lin
http://www.100megsfree4.com/farshores/pmag.htm
http://www.nrk.no/nyheter/ ---> se under "Klikk og kikk"
http://cellar.org/iotd.php?threadid=614

Nu har jeg fundet det jeg søgte...dog ikke lige en video med de 10 ton...det kommer nok senere.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-11-06 15:13

Ja hvad skal vi tro på ?

http://www.randi.org/jr/101003.html
http://www.randi.org/jr/082704gluton.html -----> se midt på siden.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-11-06 17:46

Jeg vil stadig fastholde, at et menneske der kun består af kød og blod, IKKE på nogen måde kan være magnetisk og tiltrække metalgenstande.

Alle og enhver kender tricket (og kan i teorien udføre det) med at få en ske til at hænge fast på næsen.......eller andre steder på kroppen, men det har ikke noget med magnetsime at gøre.

Og det må være noget lignende der gør sig gældende her og så kombineret med noget fup af en ikke umiddelbar gennemskuelig slags.

mvh dova

Kommentar
Fra : Merlin12321

Dato : 07-11-06 20:41

Jeg tror det er en drøm du har haft
En japser, dervejer mellem 40-100kg, der kan trække 10t lastbil, fordi han er magnetisk??? come on!
Hvis det var tilfældet måtte han jo opbevares i en kasse med supertykke vægge af træ (eller andet ikke-magnetisk). Han ville ikke kunne gå på gaden fordi han tiltrækker bilerne, knivene på resturanterne og han ville også ødelægge fjernsynene i elektronikbutikkerne..
...Desværre... Hvis du vil møde ham skal du ligge dig ned, lukke øjnene og slappe af- efter en times tid vågner du og kigger på uret ved siden af din seng og tænker: `Spild af tid´!.

Ellers kan du prøve at tage et kompas og løbe rundt i Tokyo, mens du råber: Wa-tjar-war, Wat-tjar-war!

Det skal lige siges at selv hvis han vejer 100kg er lastbilen 100 gange så tung som ham!!!

Men oka... hvis du tror på det...

Kommentar
Fra : Merlin12321

Dato : 07-11-06 20:45

Han hedder Thow-lin Liew og er fra Malaysia....
Men han er ikke magnetisk.... han er et røvhul der narrer godtroende folk!!

Kommentar
Fra : Merlin12321

Dato : 07-11-06 20:57

Du skal huske at lukke tråden og give point, hvis ikke du gør det mister du flere point...
Jeg vil mene det vil være bedst at give mig pointene, da jeg kom med de mest slående facts!!!.
Smølfer er kommunister!!!-UUUHA-UHA!!

Godkendelse af svar
Fra : jakjoe

Dato : 03-01-07 20:43

Dova, dit svar er nok tæt på virkeligheden !!

Men det ser da spændende og overbevisende ud....og hvem ved, er der mere mellem himmel og jord end vi lige tror ??

mvh
jakjoe