/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
lyskæder
Fra : kj
Vist : 1471 gange
200 point
Dato : 03-11-06 12:34

Hjælp! Jeg har en lyskæde der gået i stykker et sted(brænd over) Hvordan deler jeg den så det hele lyser når jeg har skåre det "syge" sted væk?

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 03-11-06 13:47

husk der er forskel på indendørs og udendørslyskæder(ang fugt),men saml den med en samlemuffe,og evt. grønt isoleringstape over for at tætne.Kan købes i alle byggemarkeder.
mvh Eskild.
ps lyskæder er faldet meget i pris,så de er ikke så dyre mere.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-11-06 14:02

Det en udendørs lysslage, undskyld utrykket kæde.
Jeg har ikke noget problem med at samle den forsvarligt, men jeg har hørt, at det ikke er ligemeget hvor man skærer den. Derfor mit spørgsmål om hvor man deler.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-11-06 14:17

Hej KJ
Hvis det en af den slags lyskæder der kun kan lyse hvis alle lamperne sidder i, kan du forsøge at samle den der hvor den er i stykker, ellers må du lige forklare hvad det er du mener, er det en af fatningerne der er gået i stykker eller hvad?
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-11-06 15:18

Det er en slange hvor masse på pærer er støbt ind i en plastslange, og der kam man ikke bare skifte en stump ledning eller en fatning.

Kommentar
Fra : drala

Dato : 03-11-06 16:07

På de diode lysslanger jeg kender er der et lille mærke med en saks på... Det betyder det er der man skal klippe og kun der, de plejer at sidde med en meters afstand, prøv at kigge ?

Drala

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-11-06 17:09

Jeg mener ikke det er dioder, men små pærer. Der ikke nogen saksemærker.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-11-06 18:18

Hej KJ
Duet bedste er at spørge der hvor du har købt lyskæden, hvis du bor i nærheden af København kan du evt. henvende dig Brinck Elektronik -
Frederiksborggade 42 - 1360 København K
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-11-06 15:51

Jeg har ikke købt hos brink Elektronik, men spørgsmålet er også bare hvor man deler uden at hele kæden går i udu.