/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Olympus u600, Write Protect?
Fra : bambusneger
Vist : 1581 gange
300 point
Dato : 02-11-06 18:00

hej!

Sidder i Costa Rica og har virkelig brug for hjaelp, da mit Camera pludselig ikke kan tage billeder!

Det er som sagt et Olympus u Digital 600. Naar jeg taender for Cameraet staar der "Write Protect"!
Hvordan slaar jeg dette fra!?
Nogle der kan hjaelpe...

Mvh. Bambus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-06 19:36

Har du gemt dine billeder et andet sted.
Så kan du prøve at formatere dit hukommelseskort mens det sider i camera.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 300 point
Dato : 02-11-06 19:41

Så har du trykket på nogen knapper du ikke skulle have trykket på

Du må ind i menuen og slå skrivebeskyttelsen fra.

Nu kender du bedst selv kameraet og ved hvordan du gør det.

Nå, åbenbart et kendt Olympusproblem, og måske ikke så ligetil at løse, læs i de følgende link:

http://www.bytephoto.com/forums/t1802.html

Citat
I'V FOUND A FIX FOR THIS!!!!

put the camera into play back mode. This is where you can see your picuters on the camera. Then go into the menu and try to go to card setup. This is 3rd tab. So hit ok hit right for mode menu. then hit down to you see card setup. Then hit right arrow 2 times and you will see formatt. Then go to yes and it will say caution somthing. and hit ok

Now if you have picuters on the card this will delete them so if you care about them you might want to think about data recovery. But if not try this and let me know.

http://www.stevesforums.com/forums/view_topic.php?id=30108&forum_id=22

http://www.velocityreviews.com/forums/t238830-removal-of-olympus-smartmedia-card-write-protect.html

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-11-06 20:21

Det må være det her.
http://www2.olympus.dk/consumer/29___DIGITAL_600_Specifications.htm

Betjeningsvejledning:
http://www2.olympus.dk/consumer/208_manuals.cfm?prodID=P_N2138092

Du kan jo låse dine billeder- sidder der en nøgle på de billeder du har taget.
Jeg har kigget på brugsanvisningen, men kan ikke finde noget om format.
Du har vel ikke fyldt dit memorycard op.

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 04-11-06 16:04

Har ikke mulighed for at ligge billederne ned paa en computer:(
og vil ikke miste de billeder jeg allerede har taget. saa.. hmm det virker ikke til at der lige er noget at gore. neder

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-11-06 16:25

Ok - det var kedeligt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-11-06 20:46

Jo, "red slettede billeder"...der er flere herinde der er blevet hjulpet og har genfundet mange "ved et uheld slettede billeder" :

PCinspectórsmart recovery:

http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?ID=375

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-11-06 22:18

Dova - problemet er at memorycard er skrivebeskyttet, så der ikke kan tages flere billeder.
Billederne er der til at kigge på.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-06 02:19

e.c

Hvordan ved du, at billederne er der til at kigge på, det står der ikke noget om, kun at kameraet skriver Write protect så snart der tændes for det.

Det er åbenbart en fejl som er meget kendt på Olympuskameraer ud fra alle de tråde der var om emnet, hvoraf jeg bare linkede til et par stykker..

Grunden til, at jeg anbefalede smart recovery er, at for at få kameraet fikset igen, vil fremgangsmåden medføre, at billederne bliver slettede, og det derfor kan være nødvendigt at finde dem igen senere.

Og selv om der sættes et nyt ubrugt kort i, vil kameraet stadig skrive at det er "write protected", og måske endda også hvis det tændes uden kort i

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-06 10:34

Ok OK

Godkendelse af svar
Fra : bambusneger

Dato : 25-01-07 18:26

Tak for svaret dova.