/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
En konto, flere E-Mail adresser
Fra : ruffi
Vist : 1568 gange
100 point
Dato : 02-01-03 23:50

Min XP er opsat til flerbrugere. når jeg modtager mail får jeg også konens med og omvendt, altså først til mølle.
TDC siger det kan lade sig gøre at dele dem op, de yder dog ike support på dette, vi bruger Outlook.
Det skulle have noget med beskedopsætning at gøre, jeg kan bare ikke finde det.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 02-01-03 23:52

en mulighed er at når du modtager emails på den samme konti i outlook at kopiere dem ud til forskellige mapper, så vil hver persons email ligge der.

Hvis du ikke kan vil dette, skal du desværre investere i en mailserver løsning.

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 03-01-03 00:02

I følge TDC skulle det være sådan at når en mail til mig modtages, adresseres den til min brugerflade, og hvis det er til konen, sendes den til hendes brugerflade.

Kommentar
Fra : olaf

Dato : 03-01-03 00:08

Hej ruffi,
der er flere muligheder, alt efter hvad din situation er,
kan du forklare lidt mere om du og konen deler et email-konto som
en slags alias ? Eller har du selvstandige email-konti.
Og hvis det er en alias konto, kan den tilknyttes regler ?
Osv.. giv lidt mere info, og problemet kan måske løses
ved simpel, mail forward fra et email-system til et andet.

Mvh
Olaf

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-01-03 00:10

Jeg må desværre, som erfaren internet supporter hos Falck Care og get2net, bedrøve dig med at de ikke altid bed hvad de snakker om

Det fungerer sådan at du har en konti, og 5 email-adresser, men alt post havner i samme postkasse og er der en af je rder tømmer den fra serveren vil i modtage alt post og så er den tom hos tdc, med mindre man sætter sit email program op til ikke at slette hentede emails, men på et eller andet tidspunkt løber man tør for plads på serveren og så er man nød til det.

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 03-01-03 00:23

Det ser ud til at Olaf er inde på noget af det rigtige, TDC skriver således:

Når man vil udnytte sine fem e-mail-adresser, skal man være opmærksom på at de er aliasser for den samme mailboks. Uanset hvilken af abonnementets adresser en mail er sendt til, vil den som udgangspunkt blive hentet ned i samme indbakke når du starter Outlook Express, og i alle tilfælde blive vist når du logger på webmail. Du kan altså sammenligne de fem e-mail-adresser med navnene på postkassen udenfor døren; uanset hvilket navn der står på forsendelsen, vil den havne i den samme boks.

I Outlook Express kan dette løses ved at opstille sorteringsregler. Reglerne angiver hvilke meddelelser der skal hentes ned af hvem, og giver dig dermed de samme muligheder som hvis du havde flere uafhængige mailbokse. Yderligere information om sorteringsregler finder du her.

De skriver desværre ikke noget om Outlook.?????

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-01-03 00:35

ruffi, det er jo netop det jeg skriver.
Og som jeg også skriver, enten får man hele molevitten i en konto eller også er løsningen en mailserver...
de 4 emailkonti er aliasser af den 1.

Kommentar
Fra : thinkas

Dato : 03-01-03 00:39

Det er som Zonker skriver :du har en konti, og 5 email-adresser, men alt post havner i samme postkasse og er der en af jer der tømmer den fra serveren vil i modtage alt post .En nem løsning er , opret et eller to nye netbasis abonnementer ,der er tilknyttet en e-mail adresse .
Netbasis er gratis (intet abonnement )
Har selv brugt det ,da jeg havde TDC adsl.
Den tdc supporter jeg spurgte ang.problemet gav selv denne løsning.

Kommentar
Fra : olaf

Dato : 03-01-03 00:40

Hej Ruffi,
det du skriver her er faktisk det som Zonker foreslog eller først.
Det plejer heller ikke være hans stil at gør det så kort, som det
er tilfældet here. Det som han mener er at du kan går i :
"Funktioner"->"Guiden regler"-->"ny" og oprette en regel som
baserer sig på modtager adresse fx. konen@kanondomain.dk
som sender mailen i en folder i outlook, du kalder "konen" (evt. navnet :)).

Denne løsning har den skavank at brevene er i princippet ikke personlige.
Hvis du kunne lave disse regler ude hos din mail-udbyder, kunne du forwarde
(og derefter slette) disse mail til en anden "skod"-konto, som du så kunne hente
via en selvstandig login til en anden udbyder som har en smtp/pop3 adgang.
Jeg tænkrt her på jubii, sol, hotmail etc, men er ikke klar over om de har et
pop3 adgang. I øvrigt, hvis du opretter en konto hos www.myorange.dk, kan
du få tilsendt en sms, hver gang der er en mail. Hvis du fx. forwardede til denne
konto samtidigt med det foroven, men kun når det var markeret vigtigt,
vil du have en løsning som gav dig besked over sms, når der var en vigtig mail. :))

Håber det hjælper, ellers skriv yderligere ...
mvh
Olaf

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 03-01-03 01:02

Jeg tror godt jeg forstår jeres forskellige løsninger, letere ville det nok at gå over til Outlook Express.
Hos TDC angiver man følgende løsning til Outlook Express, (Håber en genvej kan sættes sådan ind)

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=40901&dogtag=tdco-mn-mp-pr

Jeg kan bedre lide Outlook og forsøger at finde lignende løsning.

Kommentar
Fra : olaf

Dato : 03-01-03 01:09

Det jeg skriver
Citat
"Funktioner"->"Guiden regler"-->"ny" og oprette en regel som ....

er faktisk for Outlook, og ikke for outlook express ...
Hjælp til denne regel er ret godt, jeg vil påstå at du ikke
kan tage fejl, hvis du vil går efter "Guiden regler" -løsning

Olaf

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 03-01-03 01:31

I tideligere guide for Outlook Express, kan vælges " hent ikke " det kan jeg ikke se kan lade sig gøre i guiden regler, her kan vi kun have hver sin indbakke, eller også er jeg lidt tung i det, vi er jo ikke lige gode alle samen.

Kommentar
Fra : olaf

Dato : 03-01-03 08:00

Nu forstår jeg hvad du mener, og nej det kan ikke lade sig gøre .
Alle regler i Outlook er baseret på at du har hentet posten.
Denne løsning er baseret på at du og konen har en special folder
i outlook, som indeholder jeres mails. Dvs. at i har fælles outlook.

Hvis det ikke er det du vil have, er du nødt til at oprette flerer konti
evt. hos andre udbyder. Ved du, om der kan laves regler hos selve
din mail-udbyder, og altså inden du henter mails ? Jeg kender ikke til
TDC's løsning.

/Olaf

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-01-03 09:06

Olaf TDC's løsning, er som tidligere beskrevet. En postkasse (email konto) og 5 email-adresser til samme konti.
Alt post som kommer på en af de 5 email-adresser havner i den samme konto.
Og som du rigtigt skirver forholder det sig sådan, at outlook bare vil lægge det i forskellige mapper, under den samme konto.
Men man kan jo vælge den løsning, at man har 2 konti i outlook, så lader man den 1. mdtage alle emails og v.h.a en regel sortere alle uvedkommende emails fra. Den skal så ikke slette mails på TDC's server.
Den anden konti lader man hente posten, og lader også denne v.h.a. en regel sortere alt uvedkommende fra. Men denne tømmer det som ligger hos TDC.
Problemet er så at hvis konto 2 henter mails flere gange i træk uden at konto 1 gør det ryger alt posten fra TDC's server og derved vil ev.t post til konto være væk, når denne skal brue sin email, men kan man leve med denne løsning og forstår ricisi ved dette, er løsningen vel holdbar ?
Hvis ikke er tidligere beskrevet løsning, fra mig indlæg 2 desværre den eneste løsning
alternativt, må man finde en udbyder, som giver adgang til flere konti på et abbonnement.

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 03-01-03 18:28

Ups. nu fik zonker alle point, jeg ville egentlig også gerne have givet olaf nogle, nu må han nøjest med et stort TAK.
Som tideligere skrevet, Outlook Express er nok løsningen.

Tak til alle.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-01-03 20:18

Hej Ruffi,

Kandu tillader endnu ikke deling af point... men det lyder svagt som om det nok snart kommer...

ang. mailservere som du evt. ka' bruge til at hente og fordele dig og din kones e-mail med... findes der nogle gratis mail-servere her på siden... -->
http://www.webattack.com/freeware/server/fwmailserver.shtml
så sku' det være muligt at sætte mailserveren op til at modtage mailsne og fordele dem...

mvh.

Strarup