/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Rensning af DVD, CD ell. tilsv
Fra : metteto
Vist : 2576 gange
100 point
Dato : 02-11-06 15:26

Hej

Det foresvæver mig at jeg har set eller læst noget om en 3M væske der kan trylle, når der er urenheder og ridser i en DVD. Er der nogen der kan huske eller genfinde, for jeg giver op nu.
KH Mette

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-11-06 18:04

Har du prøvet at rense dine skiver af i tandpasta. det virker her - tandpasta og en helt ren klud.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-11-06 20:28

Tandpasta anbefales

Kommentar
Fra : lol-dk-lol_dax

Dato : 05-11-06 20:17

hej.... rense den er let tag noget lunget vand og opvaskemidel men tandpasta

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-11-06 22:44

sys ik rigtig der sker noget i det her spørgsmål, har du prøvet med tandpasta endnu, det virker altså altid her.

Kommentar
Fra : jantorp

Dato : 07-11-06 13:24

Du har sikker ret Bublebee. Men jeg har ikke haft tid til at lege med det endnu. I får en status når det lykkes.

Kommentar
Fra : SmukkeErik

Dato : 19-12-06 00:22

Hmm....tandpasta er et meget kraftigt slibemiddel at anvende på plastoverflader. Jeg har med held renset ridsede CDére med lakrens til biler. Poler med en fugtig fnugfri klud i cirkelbevægelser, til ridserne er væk, jeg har med held renset ca 10 CD+ere hvoraf 2 af dem var helt ødelagt, idag spiller de fint. Skaden kan ikke blive så stor, jeg mener, skiverne virker jo ikke, så hvis du ved at polere kan redde dem, er det da helt fint, og et forsøg værd. God fornøjelse.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-12-06 13:19

flere producenter anbefaler at bruge tandpasta. Har selv engang spurgt merlin og fona ad, og de gjorde det samme.