/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Indrivelse af gæld
Fra : the1best
Vist : 1374 gange
500 point
Dato : 02-11-06 11:56

Ja, jeg har været så dum at låne penge ud til en person som der så ikke vil betale tilbage.

Jeg ved godt - jeg bare kan sende det til advokat, men personen, har jeg så lige fundet ud af, er den type der er lige glad med rudekuverter....

Jeg ved - der finder "firmaer" der køber gælden og der findes private inkassofirmaer, hjælp til at finde disse ønskes.

The1best

Kommentar
Fra : pve

Dato : 02-11-06 12:01

Du skal have fat på en inkassovirksomhed. Der er i følgende link en række forskellige at vælge imellem: http://soeg.jubii.dk/indeks/Fagregistret/Finansvirksomhed/Inkassovirksomhed/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-11-06 12:25

Medmindre det drejer sig om temmelig mange penge (+ noget mere end 10000), så er det bedste råd at glemme det, og tilføje personen til "tidligere bekendtskaber"

Det er både dyrt og besværligt (kommer let til at koste nogen tusinde) at forsøge at inddrive privat gæld, og det nytter ikke meget, såfremt personen ikke vil betale, måske ikke ejer noget af værdi, måske er registreret som dårlig betaler eller hvis sagen når så langt som til fogedretten, at personen erklærer sig insolvent, altså siger han gerne vil, men ikke kan betale.

Så har man bare mistet endnu flere penge

Citat
Jeg ved - der finder "firmaer" der køber gælden og der findes private inkassofirmaer

Bandidos, HA eller lign

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-06 12:31

tjaehhh - og så er der lige - kan du bevise det - for ellers er du på den

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 02-11-06 13:29

Smiler jeg har beviser på gælden, så det er ikke noget problem

The1best

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-06 16:12

Hvis det er en familie eller "ven" skal du glemme det og huske at man ikke privat skal låne penge ud med mindre man er parat til at forære dem væk.

Hvis du lar lånt ud til en fremmed, blot mod en undreskrift uden sikkerhed i et pant er du for dum til den slags og bør også glemme det.

Ellers er det advokat , fogedret og udpantning, hvis beløbet er stort nok.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 04-11-06 16:59

Jeg er så absolut [B]IKKE[/B] på nogen måde interesseret i, hvad i har af private meninger om det her. Læs for hel.. hvad jeg har skrevet og har du ikke noget jeg kan bruge, så undlad venligt at kommentere noget som helst. Så tag lige og læs første linje en gang til, TAK.

Det kan godt være det kommer til at koste mig penge at få mine penge i første omgang, men det kommer ikke sagen ved, for de bliver bare lagt på som renter. Jeg vil bare ha at personen er klar over at man låner ikke penge uden at betale dem tilbage til mig og jeg er vil gerne i kontakt med et "firma" der ikke tager et nej for et nej, jeg ved de findes, men bare ikke hvor henne.

Dejlig weekend til alle fra mig.

The1best

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-11-06 17:46

Indlægget fra transor var uforskammet, men når det er sagt, tror jeg ikke du får nogle adresser på de "firmaer" du eftersøger. De ønsker formentlig ikke at få deres adresser ud i offentligheden, pga deres "metoder".

Du kunne iøvrigt prøve at inddrive gælden selv. Du behøver nødvendigvis ikke at få advokat på
http://www.dhs.dk/Kerneydelser/Erhvervsvilkaar/Inkasso%20uden%20advokat.aspx

Chancen er, at vedkommende muligvis vælger at slippe slanterne mens omkostningerne er lave

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 04-11-06 19:14

stl_s nu er der jo mulighed for at skrive en privat mail til mig og havde håbet der var en der ville gøre det..... Havde heller ikke regnet med at få en henvendelse her .... smiler..... og takker for hjælpen.

The1best

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 17-11-06 13:59

Det at transor bliver kaldt "fræk" skyldes vel bare hans ordvalg. Der kunne ligeså godt have stået :"Og hvad kan man så lære af det?".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-06 10:27

the1best -> Du kender mig jo personligt og jeg vil foreslå du tager en 'snak' med Finse.
(..you know who )
Han har en smule 'erfaring' i disse sager.

Har du ikke lyst at involvere dine bekendte? Så glemmer du bare denne kommentar.
Jeg skal nok holde tand for tunge

</MOLOKYLE>