/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
ude Kanin og nattefrost
Fra : invisible
Vist : 12804 gange
100 point
Dato : 02-11-06 08:21

Vi købte en kanin i sommers mens solen skinnede og der var 20 grader.

Vores kanin står ude og det skal den blive ved med, da jeg ikke vil have dyr i huset, dels grundet lugten og allergi.

Jeg går ud fra at det ikke er et problem for en kanin at overleve ved -20 grader, hvis den bare har halm nok i sit overdækkede, lukkede bur.
Eller hvordan ??????

Hvad gør man med kaninens drikkevand ? Det fryser jo til lige for tiden.

Skal man have en varmelampe sat op ? Eller varmelegeme i vandskålen ???

I naturen, fryser kaninens vand jo også til.

Opsummering:

Er det OK at have en kanin udendørs hele året, i lukket bur (hvad gør de i naturen)
Kan den klare sig med frossent vand (hvad gør de i naturen)

Accepteret svar
Fra : lianes

Modtaget 110 point
Dato : 02-11-06 08:49

hej invisible.
jeres kanin kan sagtens klare sig udendørs i frostvejr, men husk at den må ikke stå i træk, og så godt med halm , hø. vandet må skiftes flere gange om dagen hvis det fryser, vh lianes

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 02-11-06 08:54

ps. i naturen klare den sig, men jeres kanin er jo vant til at få vandet serveret,så derfor skal i blive ved med det flere gange om dagen når det fryser. lianes

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-06 09:15

Og en anden vigtig ting....jNår/hvis i tager nimsen ind for at snakke med den, må den højst være inde i 20 min ellers kan den ikke klarer at komme ud i kulden igen, det er i hvert tilfælde den besked vi har fået.

MVH

Nordsted med indendørs nimser

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 02-11-06 09:37

hørt hørt. vh lianes.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 02-11-06 09:49

Nord....

Det lyder meget fornuftigt. men vores kanin "gider" ikke ind og kæles med, den elsker sit bur så meget at den gerne vil nusses og kløes i sit bur, men den vil meget nødig ud af buret.

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 02-11-06 09:50

Så lader vi kaninen stå ude vinteren over.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-06 09:53

invis... og min kanin er lige så kælen som vores hund, han opfører sig i det hele taget som hunden, render i hælene på mig både ude og inde, æder hundes tørfoder, bruger hundes kurv, sidder på sin egen havestol når jeg også sidder der osv. Lige pt. kan jeg ikke rigtigt li' at han hele tiden vil ud, når det er blevet så koldt morgen og aften,når jeg skal ud at ryge, men han har luret mig af, han holder øje med hvornår jeg tager min jakke på, så sidder han på lur, og spæner med ud.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 02-11-06 10:19

Lyder hyggeligt.

De er nogle sjove væsener.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-11-06 13:55

Da jeg havde kanin udendørs havde den et 2 delt bur. Der var et med 2 lukkede sider og så selvfølgelig 1 åben med trådnet og herfra kunne den smutte ind i et tilstødende med 4 lukkede sider (dog et vindue i plexiglas så hun kunne se ud).

Jeg sørgede for, at der var aviser under hendes savsmuld, da dette isolerer bunden af buret, og så masser af hø som hun kan putte under. til vanddunek anskaffede jeg sådan en termodims man sætter ud over f.eks ølflasker. Det hjalp lidt, men man må stadig skifte vand en del gange.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-11-06 08:44

Jeg har også både haft indekaniner og udendørs...Vi havde et 2 delt bur og i tråddelen satte jeg plixiglas så det ikke sneede og regnede så meget ind og ikke mindst blæste...som det er før er skrevet kaniner ikke kan tåle...De kan jo nærmest dø af en forkølelse..
Jeg tror at det handler om tryghed, når kaninen ikke vil med ind, men HUSK så også at snakke meget med den selvom den er ude...

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-11-06 08:45

Glemte...I naturen graver kaniner gange under jorden...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-06 09:17

Sidste nye.... Min kanin har lært at banke på havedøren når han vil ind, jeg troede først det var et
tilfælde, men nææ nej, han banker på både når han vil ind og ud, før stampede han i gulvet når han ville ud, men nu sparker han på døren

Jeg må nok sige, sådan en kanin her langt mere tankevirksomhed end jeg troede