/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Elektriker-voksenlærling.
Fra : bassenborg
Vist : 8712 gange
10 point
Dato : 02-01-03 22:49

HEJ!!!

Hvad kan man forvente at få i løn som voksenlærling indenfor elektrikerfaget?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 02-01-03 23:15

Det ved den lokale fagforening.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 02-01-03 23:40

Her står lidt om lønniveauet uden der dog er en konkret takst:
http://www.vejlets.dk/erhvervsuddannelser/voksenlarling/intro.htm

MVH Bente

Accepteret svar
Fra : kanduolsen

Modtaget 10 point
Dato : 03-01-03 00:41

"løn som voksenlærling"
Her står lidt om lønniveauet -
http://www.af.dk
Vælg - "Specielt for dig som..." og så - "ønsker at blive voksenlærling..."

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 03-01-03 09:02

Tak for svaret kanduolsen.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-01-03 09:13

Halløjsa, hvor i alverden står der noget om lønnen kanduolsen ?? De skriver KUN, at der ydes løntilskud, intet om den reelle løn. citat :

"Hvordan ser økonomien ud?
Er du fyldt 25 år, kan virksomheden få et tilskud fra Arbejdsformidlingen i praktiktiden i de første 2 1/2 år, 40 kr. i timen, hvis du er ledig, 35 kr. i timen, hvis du allerede er i beskæftigelse et andet sted eller har været ansat hos i virksomheden inden for de seneste 6 uger."

SÅ bassenborg, du har lige smidt point ud til ingne verdens nytte. Men vhsi du læser en smule på det bente64 skriver, står der citat :

"Lønnen skal mindst svare til den laveste løn, som ikke-faglærte lønmodtagere er berettiget til på det pågældende område. "

Så som jeg skrev tidligere, skal du henvende dig i den lokale afdeling af elforbundet, hvis de ikke i mellemtiden, er fusioneret med Dansk Metal ?

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 03-01-03 13:15

zonker du glemmer at tage dette notatet med -
Til gengæld skal du i både skoleperioderne og i praktiktiden have mindst overenskomstmæssig løn inden for uddannelsesområdet.

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 06-05-03 20:16

Her har du svaret 85 kr i timen (samme som mindste løn over 18 år)

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 06-05-03 20:21

Hvis du nu stadig skulle være i tvivl kan du høre:

Dansk El-Forbund Kreds 1
Tikøbgade 9
2200 København N
Tlf: 35865000