/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Udrejse afgift...
Fra : geu
Vist : 850 gange
200 point
Dato : 01-11-06 20:41

Er ved og planlægge rejse til Isla Margarita, så var hende ved rejseselskabet snakkede om en Udrejse afgift på 350 DKR. Vel og mærket når man forlader landet, og det betales i lufthavnen.
Hun påstod også det er sådan i Cuba.

Nogen der ved noget om det?? Syntes det lyder som en joke

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 01-11-06 21:19

Jeg tror nu ikke det er en joke.

Det er et beløb, som du skal betale når du forlader Isla Magarita

Citat
Skal man have visum?
I flyet får du udleveret et indrejsevisum (turistvisum), der skal udfyldes inden ankomsten til Isla Margarita. Ved paskontrollen stemples dit pas og indrejsevisummet. Kopien af indrejsevisummet får du tilbage igen. Denne skal du gemme, da den skal afleveres ved udrejsen fra Isla Margarita. Ved hjemrejsen betales en udrejseskat på ca. 335 dkr., som betales i lokal valuta. Udrejseskatten betales kontant i lufthavnen på hjemrejsedagen. Bemærk desuden, at de venezuelanske myndigheder kræver, at dit pas skal være gyldigt mindst 6 måneder efter hjemkomsten. Gæster med anden nationalitet end skandinavisk henvises til den Venezuelanske ambassade for yderligere information på tlf. 33 93 63 11.

http://www.falklauritsen.dk/Popups/L%C3%A6s+mere+om+Isla+Margarita.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-06 21:23

Det samme står på denne side

Citat
ER DER KRAV OM VISUM?

Man udflylder indrejsevisum i flyet som afleveres ved ankomst. Det er gratis, men ved hjemrejsen skal betales en udrejseskat kontant og i bolivar på hvad der svarer til ca. 350 kr. pr. person.

http://www.rejsezonen.dk/artikel:aid=4388

Så det er et engangsbeløb du skal betale, når du forlader Isla Margarita.

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 01-11-06 21:31

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-06 21:33

God tur til Isla Margarita