/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fortsætte optagelse på DVD+RW?
Fra : itgirl
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 01-11-06 19:42

Hejsa,

jeg har lige købt en Eltax 555 HD (DVD optager med harddisk).

Jeg kan se i brugsanvisningen, at hvis jeg optager på harddisken og senere vil optage på en DVD, så kan jeg kun optage 5 programmer.

Mit spørgsmål er så, om man kan optage på en DVD+RW den ene dag, og så fortsætte med at optage en anden dag (ligesom et VHS bånd)? Grunden til at jeg spørger er, at jeg gerne vil optage nogle serier ned på DVD, og der er jo plads til en del flere end 5.

Accepteret svar
Fra : goldbeckholst

Modtaget 110 point
Dato : 01-11-06 20:03

selvfølgelig kan du det.

Du skal være opmærksom på hvilken "modus" du optager i (kvalitet).

Jeg har hele 6 "moduser" at optage i på min Phillips maskine.

"Moduserne" (optagekvalliteterne), på min maskine er opdelt således:

m1 svare til ca. 1 time på en dvd skive
m2 svare til ca. 2 timer på en dvd skive
m2x svare til ca. 2 1/2 time på en dvd skive
m3 svare til ca. 3 timer på en dvd skive
m4 svare til ca. 4 timer på en dvd skive
m6 svare til ca. 6 timer på en dvd skive

Mvh
Goldbeckholst

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-11-06 20:07

Så længe du ikke har gjort DVDeren færdig kan ud kører til der ikke er mere plads, men kan så ikke ses på andre maskiner før den er gjort færdig.

dr.dem

Godkendelse af svar
Fra : itgirl

Dato : 01-11-06 20:10

Tak for svaret goldbeckholst.

Også til Dr_dem Men måtte give points til goldbeckholst, da han kom først.