/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
program til at lave klubblad
Fra : karsten62
Vist : 3344 gange
100 point
Dato : 01-11-06 16:04

Hej er der nogen som kender et godt program på dansk til at lave et klubblad med.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 110 point
Dato : 01-11-06 16:12

MS Publisher - det laver jeg et foreningsblad i.

Hanne

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-11-06 16:13
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 01-11-06 16:33

Skal du udprinte på egen printer, - er MS Publisher (som Camillasmoster skriver) rigtig godt.
Får du printet på tryk- og kopicenter, så spørg her om, hvilket program de foretrækker du skal bruge, - eller om du bare skal levere de sider du har lavet i MS publisher - konverteret til PDF-filer, - det kan alle jo printe ud fra.
Ammitz

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-11-06 16:34

Jeg har brugt publisher meget til at lave klubblad.
Det er meget nemt at styre, og der er automatisk overflow med tekst til næste ramme/side.
Programmet følger med Office i den store udgave, men kan også købes særskildt.

Du kan også bruge det gratis OpenOffice 2.0 som er på dansk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-06 17:30

Jeg tilslutter mig de der bruger MS Pub. Jeg har selv lavet flere blade i dette program, og så var det så heldigt at trykkeriet kunne håndtere dette format, så han fik herlighederne serveret på en disk til et JAZZ drev med billeder og det hele.
Jo den er god nok!

Så moster hanne, du er dagens helt i skysovs!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-06 19:43

har du ikke publisher kan du bruge openoffice http://www.openoffice.org/index.html

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-11-06 21:57

Hvis du ikke har adgang til QuarkXpress eller Indesign så er det næstbedste Publisher. Det er på mange punkter på højde med de professionelle programmer. Når du vil printe et foreningsblad i A5 format, kan du udskyde for- og bagside på samme A4 ark. Side 2 og 11 på samme A4 ark, lige klar til kopiering eller hvad der nu skal ske. Du kan også lave en PDF fil, som er det mest brugte format i dag.
Pub. er meget billigt. Har selv købt den sidste nye for under 2000,00 kr.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-11-06 22:50

ferik> Foreningsprogrammet VIG, er et regnskabsprogram......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-11-06 23:01

Det behøver ikke at være den sidste nye udgave af publisher.
Jeg har brugt 97 - 98 - 2000 og der er ikke ret stor forskel på dem når der skal laves klubblad.
Så nu har du fået lidt input - er der noget du vil vide så spørg.

Godkendelse af svar
Fra : karsten62

Dato : 03-11-06 05:58

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-11-06 08:10

Velbekomme, Karsten62

Du er velkommen til at spørge om funktionerne i programmetvia "Private Indlæg", hvis du får brug det.
Så hjælper jeg gerne.

Hanne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-06 09:22

Hvis du laver det blad som et foldet A4 > A5 så brugte jeg en metode, at folde nogle stykker A4
og skrev så lige groft med en blyant hvad der skulle stå på siderne. Så er det nemmere at holde styr på siderne.
Bladet indeholder så altid 4 8 12 16 osv. sider.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-11-06 10:53

En dummie, tror jeg, det hedder.

Jeg har en hjemmelavet skabelon, hvis du sidder og kikker fortabt på skærmen

Så har du da et udgangspunkt - et forslag.