/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Købe linser, hvor?
Fra : fluffyclaus
Vist : 1268 gange
300 point
Dato : 01-11-06 16:04

Hejsa

Jeg har gennem længere tid overvejet at købe nogle makrolinser til min FZ7.

Jeg har kigget på:

Olympus: Mcon 40
Canon: 250D
Raynox: DCR-250

Og efter mange og lange overvejelser er valget faldet på Raynox'en. Den leverer simpelhen nogle eminente foto's, omend den er væsentligt sværere at benytte end de andre p.g.a. dybdeskarpheden.

Da jeg så fornyligt havde fødselsdag og fik lidt ekstra slanter på konto'en... SÅ skulle det være

Men til min store ærgrelse er den forholdsvis svær at få fat på. Masser af steder der har den i restordre og ikke kan garantere for om den overhovedet kommer på lager igen

Er der nogen der ved hvor man kan købe den?

Helst i danmark, men udenlandske webshops har også interesse!

Vh Claus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-11-06 16:37
Accepteret svar
Fra : 1003jeppe

Modtaget 300 point
Dato : 01-11-06 17:05
Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 02-11-06 16:48

Hej Claus. Inspireret af din efterlysning af Raynox 250 fattede også jeg interesse og gik på jagt og fandt det som ses på mit svar i går objektivet på Ebay og har nu bestilt og betalt det for ialt incl. porto 50,98 euro= 380 kr. 1003 jeppe

Godkendelse af svar
Fra : fluffyclaus

Dato : 04-11-06 12:29

Hej 1003jeppe.

Tusind tak for hjælpen

Jeg var usædvanligt heldig, og fandt en splinterny Canon 250D i et restsalg og fik forhandlet prisen ned til 250kr.
Det er en akromatisk justeret nærlinse, med fast afstand på 25cm. Fra den afstand kan jeg så benytte mig af hele zoom-området på mit Leicaobjektiv (12x optisk zoom). Så nu kan jeg tage billeder af myrer

Men jeg køber nu nok en Raynox senere... mon ikke det ville være spændene at kombinere de to linser

Vh Claus