/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Duracell batterier
Fra : tjuel
Vist : 433 gange
50 point
Dato : 02-01-03 22:31

Jeg er idag blevet præsenteret for den teori at man aflader Duracell batterier, når man anvender den indbyggede testmulighed. Kan det være rigtigt?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-01-03 22:40

jow....det kan det vel godt......man bruger jo af strømmen, men hvor meget der er tale om er selvfølgelig et godt spørgsmål

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 02-01-03 22:48

Ja, det kan jo selvfølgelig ikke undgåes at man aflader den, men spørgsmålet er jo om der er tale om noget målbart.

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 02-01-03 23:33

jeg venter lige lidt med at acceptere Uffes svar, det kunne jo være at der var et lidt mere konkret svar andetsteds fra.

Jeg beklager min ringe formulering.....teorien som jeg blev præsenteret for idag gik ud på, at det havde hvorvidt det er tilfældet og evt. lidt beregninger på hvor stort forbruget er.

Bemærk at udvalgte pointjægere bør komme med ekstremt kvalificerede svar såfremt de skal komme i betragtning......

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 02-01-03 23:36

ja tjuel og du for ikke kvalificerede svar med din fedthas metode *G*

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 02-01-03 23:45

Zonker

Om jeg er en fedthas er vel afhængigt af hvor mange point jeg har...hvis jeg nu kun har 50 point er jeg vel egentlig ikke en fedthas?????

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 02-01-03 23:57

Ka i så styre jer i zankehoveder

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-01-03 00:18

...............udvalgte pointjægere bør komme med ekstremt kvalificerede svar såfremt de skal komme i betragtning............citat slut.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 50 point
Dato : 03-01-03 06:48

Det var da et godt spørgsmål, så jeg har lige målt efter. Den indbyggede indikator bruger Ca. 300 mA. ved aktivereing.
Det er rimelig god belastning, men selfølgelig skal batteriet belastes for at indikatoren kan vise korrekt.
Til sammenligning bruger en MINI-MAGLITE til 2 penlight batterier Ca. 250 mA.!
Så man skal nok ikke bruge indikatoren for meget, men som sagt bruger den kun strøm ved aktivering.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-01-03 12:40

Jeg glemte at fortælle at de Duracell batterier jeg har målt på (4 stk), ikke var ubugte. De blev brugt under den strømafbrydelse vi havde i Jylland, mellem jul og nytår. Dog skulle mit måleresultat, blive forholdsvis det samme.

MVH

PS: til Zonker: Hvis du ikke har noget helt konkret at have dine meninger i, behøves du ikke at indlægge det som et svar!!!!!!. Der er ingen, der gider at hører på, hvad du mener, når du ikke kan ligge nogle tal på bordet.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-01-03 12:40

Jeg glemte at fortælle at de Duracell batterier jeg har målt på (4 stk), ikke var ubrugte. De blev brugt under den strømafbrydelse vi havde i Jylland, mellem jul og nytår. Dog skulle mit måleresultat, blive forholdsvis det samme.

MVH

PS: til Zonker: Hvis du ikke har noget helt konkret at have dine meninger i, behøves du ikke at indlægge det som et svar!!!!!!. Der er ingen, der gider at hører på, hvad du mener, når du ikke kan ligge nogle tal på bordet.

Kommentar
Fra : mthaulow

Dato : 03-01-03 18:21

En lille kommentar mest til Zonker

Det undre mig en del at du har tid til at svare på alle disse spørgsmål.
Du må jo være et omvandrene leksikon, når man ser på din profil, kan man se at du kan svare på alt fra madlavning til Jura over alt inden for EDB.
Hvorfor ser vi dig ikke i Hvem vil være Milionær eller Jepardy.
Du må kunne tjæne kassen ved at bruge denne kæmpe viden, Evt. på et job.

P.S jeg syntes bare at det er synd for folk der stiller seriøse spørgsmål, og så får de ret tit, ikke et helt fylestgørende svar som de siger god for, hvilket forhindre dem i at få et grundigt svar.

MVH
m.thaulow@edb.dk

Godkendelse af svar
Fra : tjuel

Dato : 04-01-03 17:23

Tak for svaret viskinge. Det kunne jeg bruge til noget.

Også tak til Oldwiking for den gode kommentar.

Endelig håber jeg at Zonker læste kommentaren fra mthaulow.