/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Halsbrand!!
Fra : creamygirl
Vist : 9667 gange
251 point
Dato : 31-10-06 22:59

Findes der er et godt og lindrende råd mod halsbrand?! .. Jeg har siden kl. 17.00 haft den ondeste halsbrand - og kan snart ikke klare den brændende fornemmelse mere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-06 23:05

AlmiNox er ganske effektive, men en knivspids Natron i lidt vand er nu også effektivt.
Mælk lindrer også. Undgå kaffe, alkohol, krydderier.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-06 23:05

Et glas mælk, men når det er så stygt så hjælper en strøgen teskefuld natron rørt op i et glas vand, men den metode er ikke holdbar i længere tid, så hvis det forsætter i morgen, må du på apoteket og i håndkøb, købe f.eks alminox

Du må jo også være temmelig rund nu, så mavesyren står højt, godt du snart kan se en ende på det..... bare det var mig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-06 23:06

Nu er det vel ikke fordi du har været lidt for syrlig?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-10-06 23:08

Klap i Bjarne, jeg er ikke i humør til dine spidsfindigheder

Må man æde natron når man er gravid?! - mælk hjælper ikke en dyt..

Accepteret svar
Fra : lianes

Modtaget 261 point
Dato : 31-10-06 23:10

hej creamygirl.
har du mandler i huset? det er nemlig rigtig godt mod halsbrand, du skal tygge fire mandler grundigt,en af gangen, vupti så er den brand væk. har du ikke mandler, så prøv en teske bagepulver,det smager ad h-- til men det hjælper også. kender det godt, det med halsbrand det modbydeligt, vh lianes.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-06 23:13

Tja.... det er jo da noget vi spiser, har du mere mod på et glas øl?? det syntes jeg også kan hjælpe,
men begynd endelig ikke med kiks eller franskbrød, det gør det kun værrer selv om det kunne lyde som om det kunne hjælpe med brød

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-06 23:13

Du er altså syrlig. Skal gerne undlade at hjælpe DIG en anden gang og gid det må brænde godt og grundigt. FÆ!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-06 23:14

Ja drik endelig øl.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 31-10-06 23:15

det med mandler har jeg også lige læst om - der var flere der påstod det virkede - de sagde bare 5 mandler

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 31-10-06 23:15

nå ja okay kendte godt den med natron også.,der sker ikke noget med lillemand eller pigen.vh lianes

Kommentar
Fra : the.saint

Dato : 31-10-06 23:28
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-06 23:42

Go' bedring creamygirl, nu vil jeg og håber du også snart kan komme til det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-06 00:01

Hej creamy

Det bedste råd jeg kan gi' dig er enten at ringe til lægevagten eller vente til i morgen, hvis du kan holde det ud, og ringe til din læge.

Han/hun vil nok være den nærmeste til at kunne gi' dig et råd.

God bedring

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-06 00:33
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-11-06 00:33

Spis et æble - så går det væk!

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 01-11-06 07:03

Undgå at spise stegt mad, hjertesmerter kan forveklse med halsbrand, forskellen ligger i at halsbrand ligger i forbindelse med måltider, hjertesmerter findes på alle mulige tidspunkter, er du usikker syntes jeg du skal kontakte din læge, her er en opskrift på en juice fra naturens køkken men det kræver du har en blender eller saftpresser,
nogle få kvanstilke, et par gulerødder, en bladselleri, 1 stort fed hvidløg, persille og pastinak,
du kan blande dem så de passer bedst i din smag, og som du kan se ganske ufarlig også for gravide etc.
mvh nsl

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-11-06 14:34

Om det hjælper mod halsbrand vides ikke, men lægen ordinerede engang mig havregrød mod mavekatar. Og det virkede guddødemig, selvom jeg bestemt ikke synes det smager godt.

PS Hej Bjarne, har du fået oprettet nogle nye skyggeprofiler for nyligt? Kan du selv holde styr på dem. Hvad er det der gør dig så indestænkt? Hæmorider?

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 02-11-06 00:26

Tak for svaret lianes. Mandlerne hjalp så meget, at det blev til at holde ud indtil jeg idag fik fat på noget Balancid fra apoteket

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-11-06 00:33

uhhh havde nær glemt dig BjarneNUL

Citat
Fra : BjarneD Dato : 31-10-06 23:13

Du er altså syrlig. Skal gerne undlade at hjælpe DIG en anden gang og gid det må brænde godt og grundigt. FÆ!

Og ja du blev BL herfra mister multiprofil. http://piv.pivpiv.dk/

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 02-11-06 01:30

hej creamy. takker mange gange. pøj pøj med den lille ny. vh lianes.