/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langsom opstart, op til 20 min
Fra : janh
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 31-10-06 21:11

Hejsa
min puter driller mig, når jeg tænder for den er den op til 20 min. om at starte op, jeg har scannet den for virus og div. spyware, der er også defragmenteret men den finder ikke noget, jeg mener ikke at have lagt nyt ind andet end de opdateringer microsoft kommer med. jeg kører med xp pro. nogen forslag.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-10-06 21:20

Kan du huske, hvornår din pc begyndte at køre så langsomt?
Hvis du kan, så forsøg en sytemgendannelse tilbage til en dato FØR den blev langsom.

Mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-06 21:26

hvis det er pludselig den er langsom kan du både have spyware og andet - eller du mangler blot at køre en grundig vedligeholdelse (diskoprydning - chckdisk og defragmentering)

Er det kommet pludselig ??? I så fald hvad har du scannet med ????

Kommentar
Fra : janh

Dato : 31-10-06 22:31

hej
jeg bruger Norman antivirus + spyboot search and destroy + reg cleaner + lidt andre, alle siger der er ikke noget.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-06 22:32

jaja dig om det - jeg ville nok få checket en hijacklog for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-06 22:35

du kan jo lige se om der er noget i vejen med dit c drev i første omgang

Start - kør - skriv: cmd Tryk Enter

Derinde skriver du: fsutil dirty query c:

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 31-10-06 22:44

jeg har ikke så meget forstand på computere ,men da min puter pludselig blev ret langsom i opstart viste det sig at det var en opdatering som heder KB 920872.da jeg fik den fjernet kørte min puter igen normalt ,jeg har XP Home Edition

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-11-06 00:02

Onlinescan engang på www.spywarefri.dk eller på en side der hedder www.arlet.dk Så ville jeg også fjerne norton og i stedet bruge Avg Antivirus som er gratis overskuelig hurtig og hele tiden opdateret.Den er her http://free.grisoft.com/doc/1
Mvh Sune
Ps jeg har kun Avg/ Ad-aware se/ og spybot de klarer alt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-11-06 00:06

Undskyld tog fejl af Normann og Norton Normann kender jeg ikke noget til Men avg kører godt sammen med det meste

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-06 08:01

hmmm - maskinen er måske holdt op med at svare ????????

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 08-11-06 11:04

er det en bærbar du har??

Kommentar
Fra : janh

Dato : 08-11-06 11:45

Hejsa alle

jeg har selv fundet ud af hvad der er galt, det var noget så simpelt som kortlæser der var skyld idet. lige så snart jeg tog den fra var der ingen problemmer.
Tak for de svar der er kommet.