/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Eau de toilette - rigtig/falsk
Fra : willlliam
Vist : 559 gange
200 point
Dato : 31-10-06 19:11

Når der sælges eau de toilette af anerkendte mærker på loppemarkeder og lignende steder til under halv pris, hvor stammer det så fra? Er det kopivarer fra Østen, 2. sortering eller hvad - eller er de bare ægte nok, men stammer fra f. eks tyveri eller andre lande?
Svar udbedes, da det undrer os at duften er OK, flasken ser ægte ud og emballagen ser autentisk ud?
Hvordan kan man sælge det til ca ½ pris?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-06 19:14

En turistguide frarådede os at købe parfumerne på loppemarkeder, med den begrundelse, at meget
af indholdet var vand.

Han sagde, at det duftede rigtigt nok, men at duftende ikke varede ret længe i forhold til den ægte varer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-06 19:23

vrøvl nordsted1 - ærlige kræmmere og loppemarkesholdere sælger ud af lager eller private ting - herunder også parfumer osv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-06 19:26

Det er da ikke sikkert jeg vrøvler, jeg fik det fortalt på en ferie sydpå, der kan vel være forskel også på kræmmere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-06 19:29

ja ok - sydpå kan jeg forstå det - men herhjemme er der et moralkodeks blandt gode kræmmere og loppesælgere

brådne kar er det vel alle vegne - men kender man lidt til det er det rimelig nemt at undgå

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-06 19:50

Jeg har så aldrig set anerkendte mærker på loppemarkeder og kræmmermarkeder, men derimod masser af kopivarer, flasker og emballage ligner originalen lige i farten, men der er altid et eller andet der gør, at man kan se det er kopier, oftest er det navnet der lige er stavet lidt anderledes o.s.v.

Men hvis man er sikker på, at det er "ægte" varer, er der selvfølgelig sandsynlighed for, at det er varme sager, for selv kopierne fra østen er ikke helt rigtige og meget af det ender oftest med at blive beslaglagt i tolden.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-06 20:00

især loppeboderne har meget ofte de originale til salg - det kan være en gave man ikke kan bruge osv osv - hvad er så mere naturligt end at sælge den ???

kræmmerne kan opkøbe og sælge videre - helt legalt

læg lige mærke til at politiet faktisk kigger efter kostervarer på disse markeder - så det er ikke helt nemt at omgåes regler og love.

ikke alt er negativt

ps jeg har i udlandet set masser af kopivarer og de er nemme at gennemskue når man har fat i dem. Det er til gengæld meget sjældent at se kopivarerne som parfumer på disse markeder herhjemme.

Men helt undgå svindel kan man nok ikke - bare ærgeligt for det ødelægger meget for både kunder og ærlige kræmmere og loppesælgere.

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 31-10-06 20:05

må lige spørge naivt, da jeg ikke er fagmand: hvordan kan man gennemskue at det er kopivare??
Størrelsen, udseende, stavning eller hvad?
Dem vi købte så helt rigtig ud, emballagen, flakonen etc

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-06 20:10

bedste måde er at sammenligne original indkøbt med den vare man påtænker at købe - udover det kan der være tegn på at flasken har været åbnet og forseglet - ikke altid med held - banderolen kan afvige fra originalen for eks og som dova påpeger små fejl etc.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-06 21:31

De varer jeg har studset over, er dem i udlandet, hvor der er store mængder fremme i boderne, jeg har ikke kunne se forskel overhovedet, hverken om flasker har været åbnet og forseglet igen, eller en afvigende bandarole, derfor spurgte jeg en guide.

Jeg har ikke prøvet at købe en flaske, for hva' er det værd, hvis det er halv pris, men med halv duft?

Jeg har aldrig studset over priserne på et dansk loppemarked, udbuddet af flasker har jeg aldrig set så stort som i udlandet, så det kan vel være som miritdk siger, restpatier, eller alm. oprydning.

Kommentar
Fra : technic

Dato : 01-11-06 00:33

De der tror på moralkodeks blandt kræmmere har vist aldrig mødt hr. Svendsen i Jylland.
Ægte mærkevarer sælges sjældent ubrugte på kræmmermarkeder, men salig er de troende.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-11-06 00:36

Vi har venner på Golfkysten, Bahrain og Saudi Arabien, vi har købt masser af dejlig parfume og Eu de toilette og den slags.
Flaskerne er helt anderledes end de vi kender til - men duftene...det er præcis samme. Vi har købt mange af de kendte mærker og alle som een har de været perfekte i duften.

Jeg havde, i begyndelsen, en mistanke om at de måtte være iblandet vand og dermed en noget tyndere udgave - men nej, vi mærker ingen forskel..udover flaskernes udseende, flaskerne er helt anderledes prangende/flotte - intet enkelt i dem men nærmest prangende med guld osv.

Hvordan vore egne kræmmere herhjemme bærer sig ad, det kan jeg ikke sige men vi ved jo at de opkøber restlagre osv.

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-06 07:56

technic - du er da for dum hvis du skærer alle over een kam - som sagt her i dk er der også brådne kar det kan ikke undgåes helt - men så er den heller ikke længere.

jeps vil.du - de udenlandsk anderledes flasker er ok - det er der bare ingen der tror på herhjemme når det angår loppe-kræmmermarkeder.