/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
RKI
Fra : OleP
Vist : 4426 gange
100 point
Dato : 31-10-06 19:01

jeg sad lige og kikkede på diverse lån,for jeg er lige kommet ud af RKI...men undre mig over at man udover at tjekke om man er dårlig betaler i RKI,også tjekker en`i andre advarselsregistre.....
hvad er det lige for andre advarselsregistre man bliver tjekket i??

På forhånd tak...

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 31-10-06 19:10

Der er forskellige registre som kontoordninger m.fl. kan registrere en i. Hvad de hedder ved jeg ikke. Jeg syntes disse registre er betænkelige,

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 31-10-06 19:17
Kommentar
Fra : OleP

Dato : 31-10-06 19:18

det må du da nok sige...jeg har heller aldrig hørt om dem før.....men man må vel gå ud fra at man hører fra dem hvis man evt er/bliver registreret der?...

Kommentar
Fra : tnp007

Dato : 31-10-06 19:53

der er også check- og kortmisbrugersystemet..

Og jo man får at vide at man i disse registere. Det burde man i hvertfald vide.

MVh.

Thomas

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-10-06 20:12

Købmandsstandens oplysningsbureau KOB

https://www.kob.dk/default.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-06 23:46

Disse "advarselsregistre" er ikke nogen bestemte....

Det kan være den enkelte butikskæde der har deres eget osv.

Ligeledes har bankerne deres eget - hvilket er meget smart da det jo hænder nogen af dem bliver fussioneret med hinanden - og så slår de registrene sammen......

De fleste kontoordninger er også banker der står bag...

Og f.eks. MERLIN og ELGIGANTEN er samme firma

Når man skriver det på den måde (at man også tjekker andre registre) er det kun fordi....

INGEN NÆVNT - INGEN GLEMT.....

Men det er stadig RKI der er det vigtigste

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-11-06 01:59

Refi >>>

Citat
Og f.eks. MERLIN og ELGIGANTEN er samme firma

Så vidt jeg ved var det indtil 2005 COOP(FDB) der ejede MERLIN.
- nu er det et islandsk investeringsselskab der ejer kæden.
http://www.vinnuvitan.fo/News.asp?ID=322

ELGIGANTEN derimod, er norsk ejet. Nemlig af koncernen Elkjøp.
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_GetCMSContent-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000bPUDRdVr?ContentKey=1568&MenuId=655

----
Tilbage til emnet.

Af andre kredittjek-selskaber kan f.eks. nævnes Debitor registret:
https://www.registret.dk/top_menu/om_virksomheden/databehandling/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-06 08:16

Lidt op topic....

Det er muligt de ikke har samme ejere, men de har samme financiering.....

Opretter du en konto hos MERLIN bliver dette trukket fra hvis du forsøger at oprette en ny hos ELGIGANTEN og derved overskrider dit kreditmax.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-06 09:01

Når man ser i mit link, ser det ud til at der er registre for ALT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-06 10:02

Jaaaa

Det er med at få afleveret de to bajere man skylder naboen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-11-06 11:25

OK refi, det var også bare for at være totalt flueknepper

Det er muligt de benytter samme financieringsselskab - jeg ved det ikke. Jeg køber af princip ikke på kredit via financieringsselkaber og lignende. Kun hus og bil er kreditkøb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-06 11:51

Biler køber man da i Tyskland

Handelen går tilsyneladende godt i det århusianske område...

Kommentar
Fra : mammazuka

Dato : 26-11-06 01:35

Jeg tror banker og diverse udlånere oplyser din gæld til kommunen. Jeg har ikke forstand på det, men da jeg fik min forskudsopgørelse ind ad døren så jeg at der under "oplyst gæld"-eller noget i den stil stod min gæld til banken. Mon diverse udlånere får nogle af sine oplysninger derfra. Eller må kommunen eller hvem nu oplyse om den slags. Det ved jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : OleP

Dato : 26-01-07 23:49

Tak for svaret Nordsted1.