/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Antenneforstærker problem
Fra : alfa
Vist : 740 gange
100 point
Dato : 31-10-06 17:04

Hej. Jeg har en antenneforstærker i huset, en triax, men mit tvsignal er meget dårligt alligevel. Jeg mener ikke signalet altid har været så dårligt som nu, men det blev værre da jeg tilsluttede mit kabelinternet.
-Jeg har en mistanke til at det er internettet der tager for meget af signalet, og derved er der for lidt signal til resten af fjernsynene i huset, kan det være rigtigt at internettet kan tage så meget?

-På min forstærker har jeg en drejeknap der hedder VHF/UHF, kan det hjælpe at dreje på den og kan der ske noget ved det?

Hvis nogen kunne fortælle lidt om hvordan sådan en forstærker virker, og evt. en afhjælpning på det dårlige tv-signal ville jeg blive meget glad :)

Hilsen en der savner et godt tv-signal..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-06 17:21

Du skal dreje knappen over på UHF, så skulle du blive en glad tv-seer igen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-10-06 18:54

Du må lige forklare hvordan det er koblet sammen. Noget tyder på at det er gjort forkert. Internet på kabelnet burde ikke forringe tv signalet mærkbart.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-06 19:06

Der findes specielle forstærkere/fordelerbokse til kabel-tv, hvor du kan skrue op og ned for signalet, sådan en har vi selv måtte anskaffe, det er nok nærmere sådan en du skal have, hvis det ikke er nok
at skrue knappen over på UHF

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 31-10-06 20:06

Det er koblet sådan at antennekablet som kommer ind udefra, kommer ind i en alm. antennedåse, og i antennedåsen sidder der antennefordeler, eller hvad man kalder det, en som fulgte med internet-pakken, altså hvor der sidder et TV udtag, radioudtag og internetudtag.

Internetudtaget går direkte ind i modemet og TV- og radioudtaget kører igennem et lille stik som laver de 2 stik om til 1 (f-stik), fra dette stik kører det så ind i antenneforstærkeren, og deler det så ud igen til TV og radio.

Det skal lige siges at VHF/UHF omskifteren på antenneforstærkeren ikke kan sættes på enten VHF eller UHF, men kan drejes flere omgange rundt, og det er vist sådan en du mener Nordsted1, og den forstærker også signalet kan jeg se, så det blev lidt bedre. Så jeg har måske løst problemet, men jeg kan ikke forstå hvorfor at signalet blev dårligere efter at internettet kom på, det skulle være koblet rigtigt nok..?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-06 14:42

alfa... jeg kan desværre ikke hjælpe mere... vi har som sagt købt en fordelerboks/forstærker netop til kabel-tv, men det er ikke usædvanligt at tv-signalet bliver forringet når der er opkobling til internettet, men det skulle forstærkeren altså kunne afhjælpe

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 04-11-06 08:37

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-06 12:30

Selv tak, jeg håber du får et bedre signalt, så du kan få set noget ordenligt tv

Kommentar
Fra : elmer74

Dato : 19-12-06 23:08

hvis der er en hvid klods du sætter ind i det oprindelide stik kunne du prøve og skifte det til et med LK/triax td 212 der er udtag til returvej/internet og du undgår den yderliger dæmpning som "rygsækken" giver