/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
kontrol af TCP/IP og UDP porte
Fra : jannickd
Vist : 917 gange
200 point
Dato : 31-10-06 16:39

er der en metode hvormed man kan tjekke hvad der blokerer ens porte?
jeg har forwardet de porte jeg skal åbne i min router. den beder også om en server-ip adresse til hver enkelt port der er forwardet. jeg skal bruge portene i forb. med spil. hvilken serveradresse skal jeg skrive? er det adressen på min pc, på routeren, eller er det den på spilproducenten?

MVH Jannick

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 31-10-06 18:43

det vil nok være bedst hvis du tildeler din PC en fast IP, uden for det område din router deler ud som DHCP. Herefter forwarter du portene til PC(serveren), tænk på der er både UTP TCP porte.
start så uden firewall i PCen og find herefter ud af hvordan du styrer dette.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 31-10-06 19:10

http://tools-on.net/privacy.shtml?2

Under "port scanner" trykker du go og venter... Det kan godt tage lidt tid... lidt lang tid faktisk...

Til sidst vil den fortælle dig hvor mange porte du har åbne, og hvilke!

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 31-10-06 19:37

jeg ved godt hvilke porte der er åbnet og lukket. jeg vil bare vide hvorfor dem jeg har åbnet stadig er lukket. jeg har nemlig ingen firewall slået til. hverken min egen eller windows'.

til information kører min internetudbyder PPPoE.
min router kører som en dhcp-server for mine pc'er. og den har derfor givet mine to pc'er to forskellige iper som jo er logisk nok.

for at forenkle mit spørgsmål: Hvad er det som blokerer mine porte, når jeg nu ved at det ikke er routeren?
hvad er det for en ip-adresse routeren beder mig skrive sammen med hver enkelt port som jeg forwarder?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-11-06 06:36

Det er din lan ip adresse som du skal indtaste ved port forwarding... Din lan ip finder du ved at trykke på start -> kør og skrive cmd og trykke på "enter". Derefter skriver du ipconfig og under ip adresse ser du din lan ip. Det er den ip adresse som du skal indtaste i forbindelse med port forwarding.