/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Flere skærme og tastaturer
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 410 gange
25 point
Dato : 31-10-06 03:01

Kan Linux håndtere flere skærne med tilhørende tastatur og mus?
Vi snakker om ca. 4 skærme
Alle mus og tastatur regnes med at skulle køre over usb, medmindre der findes andre metoder (som jeg dog ikke kan tænke mig til umiddelbart)

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 31-10-06 07:51

Jeg har også hørt lidt om en eller anden enhed, der kan gøre det for en, men jeg ved ikke, hvad den hedder. Løsningen skal være max 3.000 kr pr skærm

Kommentar
Fra : peque

Dato : 31-10-06 08:46

Tja - Jeg har en blackbox KVM switch som gør at jeg kan have 8maskiner ppå samme tastatur/mus/skærm.

Ellers er der software muligheden hvor man kan gøre dette - MEn lige hvad det hedder kan jeg ikke huske ?? Det må jeg lige undersøge og vende tilbage med - jeg ved det fungerer men jeg har ikke prøvet det da jeg har den KVM switch.

Eller er din mening at en maskine skal håndtere 4 skærme - og dertil hørende mus/tastatur til hver enkelt ???

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 31-10-06 22:14

Det er meningen, at en maskine skal håndtere 4 skærme og dertil hørende mus og tastatur

Annuller spørgsmålet
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 30-11-06 17:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål