/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hjæææælp!!!
Fra : cjaab
Vist : 722 gange
300 point
Dato : 30-10-06 20:09

Har seriøst brug for lidt vejledning/hjælp her! Har lige for lidt siden købt en ny pc med mediecenter. Og fik at vide, at jeg kunne tilslutte mit tv, som skærm dertil. Fik et skærmkabel med osv. Nu da jeg skal til at tilslutte det hele, ser jeg, at der ikke er et hunstik på mit tv, som jeg kan putte kablet i... Så hvad gør jeg nu?? kan man få sådan en omformer-dims, jeg kan putte på, så det så kan tilsluttes eller hvad? Jeg er helt på herrens mark her!
Håber der findes nogle kloge hoveder, der kan sige mig hvad jeg kan gøre...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-06 20:19

umiddelbart lyder det til at du blot skal have fat i et fordeler stik der så vil have et hanstik til tv og hunstik til dit kabel .

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 30-10-06 20:20

Hej.

Man kan sagtens få han-han vga skærmstik

Frederik

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 30-10-06 20:26

Det stik jeg fik med, er også et han/han stik. Problemet er bare, at der ikke er nogen steder i mit tv, hvor jeg kan putte det i...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-06 20:27

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 30-10-06 20:29

Så skal du vel have et scart-stik, sådan som når man forbinder en video til fjernsynet.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 30-10-06 20:30

Kan man putte det i computeren? Ved godt jeg spør' dumt, men er ikke så god til den slags...

Accepteret svar
Fra : Frederik_Gren

Modtaget 310 point
Dato : 30-10-06 20:39

Det kan man på min - Det er også sådan en media-center pc, men jeg har ikke koblet den permanent til. Før jeg købte en dvd-afspiller rykkede jeg hele pc'en ind i stuen og tilkoblede den vha. et scart-stik, når der skulle ses film.
Se bag på kabinettet om der ikke sidder sådan et scart-stik. Det er magen til det, du finder bag på et tv.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 31-10-06 10:32

Hmm.. Kan ikke se nogen udgang til at scart-stik på computeren...

Lidt noget øv...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-06 13:03

Hej er du fiks på fingrene, kan du selv bygge en for bindelse (eller du kender måske en som kan) : http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/index.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-06 17:31

Du kan købe et scart stik der er beregnet til at putte han stikket i og lyden ved siden af. I Rema 2000 lige nu har de et helt kit til 40,- med alle de kabler der behøves for at koble tv-pc-dvd o.lign sammen

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 31-10-06 20:29

Har endelig fået det til at virke nu... Skulle have et s-video kabel...? Men må nu sige, at det nok ikke var den bedste idé jeg fik mig der.... Skærmopløsningen er så forfærdelig, at jeg har svært ved at læse hvad der står.. Så må nok hellere indvistere i en rigtig skærm alligevel, trælst!
Nå, men takker mange gange for jeres svar

Godkendelse af svar
Fra : cjaab

Dato : 31-10-06 20:30

Tak for svaret Frederik_Gren.

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 01-11-06 15:45

Hej cjaab.

Håber du fik styr på problemet - Takker!

/Frederik