/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kædesav: Partner 351
Fra : nilsg
Vist : 6574 gange
500 point
Dato : 30-10-06 19:18

Min Kædesav: Partner 351
Kædebremsen har været skilt ad, der er en stor fjeder i "overskud". - og den virker ikke.

Hvor finder jeg en eksploderet teknisk tegning af modellen.
Jeg har været på partner.se uden held.

nilsg

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-06 20:17
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-06 20:19
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-06 20:23

prøv lige at kontakte den under kontakt der er rod i deres manualer ?? motorsav - p 351 14-34cc giver manualen på en traktor?

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 30-10-06 21:09

Jeg har manualen.
Men der er ikke nogen tegning/foto af mekanikken.
nilsg

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-10-06 21:43

Hvis det er en stor fjeder uden kroge i enden så skal den sidde der hvor du justerer ved hvilken kraft kædebremsen skal slå til. Det er den fjeder du strammer når du trækker håndtaget tilbage efter kædebremsen har været udløs. Hvis det er den jeg tror så må dit håndtag til kæde bremsen være ret slattent nu.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 02-11-06 14:49

Din omtalte store fjeder er selve kædebremsen.

Med venlig hilsen Højris

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-11-06 15:30

Fjederen er sådan set ikke kædebremsen det er det store metalbånd den har forbindelse til. Fjederen bestemmer alt efter hvor meget den er spændt ved hvilken belastning bremsen skal slå til

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 02-11-06 16:31

Det eneste sted jeg kan se: jeg kan placere fjederen er inde i plast-håndtaget til kædebremsen.
Den kan kun sidde på 2 måder. Men jeg kan ikke samle det så det fungerer- en tegning - eller en forklaring vil sikkert hjælpe mig.
nilsg

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 500 point
Dato : 02-11-06 18:04

I den ene ende skal den sidde fast i håndtaget og i den anden skal den have fat i det stålbånd der bremser det store hjul på motoren. Du kan samle det med kappen af.

Godkendelse af svar
Fra : nilsg

Dato : 05-11-06 18:18

Tak for svaret stig54.
Tak for den vedholdende interesse.
Det er ikke fjederen som påvirker stålbåndet.
Det er en fjeder som sidder i håndtaget,
jeg har haft problemer med at få til at passe sammen med det andet.
Nu har jeg f+ået den samlet, den går meget stramt, men den virker.
Jeg vil stadig prøve at få en tegning af maskinen.
nilsg