/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Berlin
Fra : jvchris
Vist : 585 gange
200 point
Dato : 30-10-06 16:52

Der findes en nyrestaureret banegård i Berlin, hvorfra Jøderne blev sendt til diverse lejre under krigen, hvad hedder den og hvor kasn jeg læse om den ?

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 210 point
Dato : 30-10-06 17:01

Bahnhof Grunewald i Berlin

Der er en god artikel på Wkipedia, men den er på tysk !!!!

http://de.wikipedia.org/wiki/Mahnmal_Gleis_17

Jeg skal prøve at finde noget på dansk, eller vil engelsk være ok også?

frieda

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 31-10-06 18:42

ægerligt, jeg har her i efteråret været i Berlin... dette så jeg ikke, ok det er dystre sager - men midt i alt dette må man ikke glemme at et helt folk kan jo ikke blive ved med at undgælde for nogle gale menneskers værk.... der er dog altid grund til at være på vagt, det så vi ved sidste valg!!!! men når du møder den almindelige mand mk på på gaden smider de alt hvad de har i hånden for at hjælpe digg...

Kommentar
Fra : jvchris

Dato : 31-10-06 23:47

Jeg var der også i år, det var fantastisk smukt, jeg laver en folder på 8 sider om turen, det er i publicher, den bliver til rådighed hvis der er nogen som ønsker den, jeg laver altid en opfølgning på vores ture, så der ermange at vælge mellem, flere har haft glæde af dem.

Godkendelse af svar
Fra : jvchris

Dato : 09-11-06 23:48

Tak for svaret frieda.