/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Har du et godt råd om energi ?
Fra : AhHaIC
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 30-10-06 12:27

Jeg har de sidste 5 år været bevidst om jeg har vinterdepression. Vinterdepression på den måde jeg bliver sløv og meget træt, har brug for meget mere søvn og har stort set intet energi og overskud. - det er mega irriterende.
Min vinterdepresion er bekyndt at kunne mærkes nu har hvor det er begyndt at blive mørkere, og den er ret ond ved mig i år - jeg er meget drænet for energi.
Nu er det jeg vil høre om du har et gennerelt godt råd om at få mere energi i hverdagen - noget der virker for dig når du mangler energi. Det kan være alle gode råd om fx mere motion om morgenen, gå en time tidligere i seng, ta den og den vitamin pille eller den og den urtethe eller gensinrod eller hvad ved jeg.
Jeg bruger lysterapi og har en proff lampe jeg bruger, men syns ikke den har haft den store effekt på mig i år, så vil meget gerne høre om i har et godt råd. På forhånden tak.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-10-06 12:33

Frugt og frisk luft er godt til at lade op på. Bl.a. appelsiner.
Travetur i den friske luft giver en anden træthed og dermed en bedre søvn.

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 30-10-06 12:47

begynd at tage d vitamin 10 mq hver dag /prøv at blive testet om du i det hele taget optager d vitamin
der er mange mennesker som ikke kan optage d vit. gennem sollys

mvh
nsl

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-10-06 12:56

hvis din økonomi er til det, ville jeg lægge turen omkring en anerkendt kinesiolog.
vedkommende er i stand til at finde ud af, om din krop kan optage de mineraler/vitaminer, som du har brug for.jeg har selv prøvet det i anden anledning.
det virker.

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 30-10-06 14:38

nsl - tak for det.. det vil jeg prøve - hvis d-vitamin kan hjælpe mig til mere energi så er det et forsøg værd

assenissum - ok, aner ikke hvad en kinesiolog er, findes der et andet navn for sådan en olog? - men det lyder interessant. Hvad kostede sådan et gennemtjek hos den kinesiolog du var hos?

Tak for svarende..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-06 15:33

D-vitamin optages bedst i kroppen, når man også får naturligt sollys. Det var den besked vi fik af lægen.

Jeg har gode erfaringer med Gerimax tabletter, købt i Matas (jeg får altså ikke % for at skrive det )

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-10-06 21:53

det er en for mig indviklet metode, hvor din krop "bliver spurgt" om f.eks. mælk er godt for dig.
jeg kan give et lille eksempel.
du bliver bedt om at stå med armene ud til siden.
behandleren spørger om en af disse ting er: æbler, kanel, mel, mælk osv. - godt for aha?
måske kan du tåle alle de emner, hun spørger dig om. når hun har spurgt, trykker hun på din arm.
du stritter i mod.
hvis du kan tåle at spise æbler, kan hun ikke trykke din arm ned.
så kommer spørgsmålet om mælk. det tåler du ikke, armen ryger ned, og uanset hvor meget, du forsøger, er det ikke muligt for dig at holde armen oppe. den er blød som smør.
på den måde kan hun danne sig en over sigt, som du kan tåle dette eller hint og om det måske blot handler om mængden.

min "kineser"seance varede omkring en time og kostede noget nær det samme, som en nålestikker
(den står helt stille nu, kan ikke huske hvad sådan en hedder, pyh). det er ca. 10 år siden, jeg havde gavn af hende til et skinnebenssår, såmænd.

kig på kinesiologernes hjemmeside.

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 31-10-06 15:32

Jeg har stor glæde af flydende Ginseng om morgenen samt en Enaxin tablet da den er længere om at blive optaget i kroppen det virker for mig - jeg tager det altid om morgenen da jeg ikke kan sove om aftenen hvis jeg tager det senere.