/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Billig hundefoder?
Fra : cristian2
Vist : 5374 gange
20 point
Dato : 30-10-06 11:02

Vi har anskaffet en lille hundehvalp og vi vil gerne give den det rigtige hundefoder. Vi vil på den anden side gerne undgå at betaler ågerpris for det.

Er der nogen der ved hvor man kan købe hvalpefoder af god kvalitet til økonomipriser, evt. på nettet?

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-06 11:16

1 hvilken foder brugte man der hvor hunden er fra ?
2. så er det meget meget vigtig at den det første år få det rigtige foder kg._ mv

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-06 11:17

1 hvilken foder brugte man der hvor hunden er fra ?
2. så er det meget meget vigtig at den det første år få det rigtige foder kg._ mv

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-10-06 11:19

Jeg bruger Olivers.

Billigt... tjaa, det er billigere end det vi brugte før nemlig Hills prescription Diet fra dyrlægen. Det var et godt foder, ingen tvivl om det, men Olivers er minimum lige så godt, indeholder gode proteiner, ingen biprodukter og koster lidt mindre. (Ca. 6 kr. pr. dag). Ydermere kan man bare bestille på nettet, og så lander foderet ved døren indenfor to dage.

Jeg er ikke i tvivl om, at hundefoder kan købes for billigt. Hunden kan overleve på alle tilgængelige fodertyper, men meget af det er fyldt med biprodukter der kan bestå af for gamle grøntsager, næb, fjer - og andre ulødige protein og kulhydratkilder.

www.olivers.dk

Vaxen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-10-06 11:23

Dette emne har været "oppe" til hudløshed.
Min mening er, at kvalitet og pris som oftest hænger sammen.
Hvis man f.eks. har givet 9000,-kr (eller mere) for en hvalp, hvilket ikke er ualmindeligt, er der ingen sammenhæng i at købe Aldis den billige til hunden.
Jeg har som oftest brugt Olivers http://www.olivers.dk/ som jeg har været overordentlig tilfreds med.
Samtidig er det flinke folk, der altid er til at få fat i med råd og vejledning - men ultrabilligt er det ikke, og det synes jeg altså heller ikke det skal være aht kvaliteten.

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 30-10-06 11:24

Hej og til lykke med hvalpen. Du kan købe et godt hvalpefoder af mig, og bestille på nettet :) se evt.

www.proformance-hundefoder.webbyen.dk

Hvalpefoder specielt til små hunde 15 kg. 378,- gratis leveret.

Hilsen Malene
www.partridge.dk

Kommentar
Fra : akle

Dato : 30-10-06 12:06

maleneoredsen
Dine foder-link virker ikke, heller ikke via din hjemmeside!
MVH Akle

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 30-10-06 12:21

Prøv www.gilpa.dk

Super foder (Proformance), super betjening og en god pris når man ser på kvaliteten. Desuden er den med gratis og hurtig levering.

Jeg har benyttet firmaet i flere år med stor tilfredshed.

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 30-10-06 13:27

Ih altså - webbyen er ikke altid lige stabil Men nu ser det ud til at virke igen.

www.proformance-hundefoder.webbyen.dk

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-06 16:40

det kan irretere mig lidt at folk skriver et spg. men ikke svare tilbage med en kommentar et dette tilfælde er det ikke smart at skifte foderet ud med nået anden da det kan give ublance i udviklingen af hvalpen
det første år er det ikke smart at skifte foder
jo hvis det er aldi-brugens-føtex-p.pal er det smart at skifte det ud med hills-eukanuba-(olivers ) olign.
og så er der nogle der vil skrive jeg bruger aldis det er lige så godt få der er det samme i og NEJ det er ikke det samme der er i .
det er også forskel på hakket oksekød 2-4% 18-20% men derfor hedder det stadigvæg hakket oksekød

Kommentar
Fra : akle

Dato : 30-10-06 16:40

Det funket!

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 30-10-06 18:23

Tak til alle for de mange brugbare og detaljerede svar!

Til "Rotw" omkring din irritation over at vi ikke havde svaret da der var gået 5-6 timer - jeg skal jo lige nå hjem fra arbejde først.
Vi er ved at undersøge hvad foderet hedder, men hvalpesælgeren er ikke til at træffe de nærmeste dage.

Mvh
Cristian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-06 19:02

ja det er i orden men mange gange stiller folk et spg. uden at vende tilbage

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 31-10-06 19:21

billigt er ikke altid bedst man skal passe på hvad man køber vi køber hvores foder hos dyrlægen eller i en dyrhandel som ved lige nojagtigt hvad den skal have og når den er hvalp vil jeg nok give den det fodder som den fik inden i købte den vi har prøvet at skifte fodder hos en af hvores hunde hun blev sløv fik meget røde øjne med et stort tryk i øjet og så tabte hun meget pels så spørg hos der hvor i købte den hvad den fik og spørg så jeres dyrlæge og så skift langsomt over til det jeres dyrlæge anbefaler

Kommentar
Fra : kategat78

Dato : 09-11-06 01:25

Hejsa

Først vil jeg lige sige hjertelig tillykke med Jeres nye hund....

Der er jo stor enig hed om hvilket foder der bør bruges og ikke. Det vigtigeste er at holde øje med hvordan din hund har det, evt. hvis du vælger at skifte foder. Du kan altid se om din hund har det godt, på dens afføring, eller pels. Hvis dens pels er mat, filteret og har skæl, kan det være tegn på at den ikke har det godt, og kan meget vel skyldes din hunds foder. Vores hund har protein allergi, og det vil sige den ikke kan tåle alm. foder, da den så vil få tynd mave og opkast...

Men hvis du skifter foder er det en god ide at blande det nye foder med det gamle, ligesom en tilvænings periode.

Men for at vende tilbage til det med fodret, ville jeg også anbefale en kvalitets foder frem for det billige supermarked foder....

Med venlig hilsen
Martin aka Kategat

Accepteret svar
Fra : cath30

Modtaget 20 point
Dato : 16-11-06 13:36

hej nu har jeg arbejdet med hunde i alle aldre og jeg ved at hvis du går til din dyrlæge og spørger hva der er bedst så er det selvfølgelig det som han får de bedste procenter af ved at sælge det efter min mening og efter mange prøver har vi fundet frem til at pedigree er det som er bedst det ligner også meget alle de dyre produkter man betaler en bondegård for

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 16-11-06 14:44

Indsæt din tekst her