/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hund til salg, HVOR?
Fra : syllesoft
Vist : 4301 gange
45 point
Dato : 29-10-06 20:23

Hej med jer flittige kandu brugere.

Jeg har her et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med....

Jeg står og skal anskaffe mig en hundehvalp, og vil sørge for at jeg får den helt rigtige så derfor vil jeg kigge mig godt og grundig for inden jeg køber. Indtil videre har jeg brugt meget følgende:

Dba.dk
dyrenettet.dk

Men vil gerne lede lidt videre så tænkte på om der er flere sider hvor der er hundeannoncer?

pÅ forhånd tak,

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 29-10-06 20:28

Dansk kennel klub hvalpe register eller opdrætter register.
http://www.dansk-kennel-klub.dk/1
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 29-10-06 20:40

Kære Sylletoft
Der findes mange gode bøger på biblioteket, hvor du kan finde råd og vejledning til køb af DIN hund.
Det er godt at se i øjenene før købe: Hvad vil jeg med min hund? Hvor meget tid vil/har jeg til træning? skal det være en familiehund? ER der små børn i familien?Skal det være en racehund? Eller en blanding? osv. Det er meget vigtigt at gøre sig disse tanker før køb, fordi din hund fortjeneer at få en familie der vil elske den, værdsætte den, passe på den for den vil elske jer betingelsesløst fra første dag, den vil glæde jer det er dens største ønske, den vil vogte jer, den vil give jer alt. Derfor. Mvh B&S

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 23:56

Hvis du er bange for TRUSLEN fra Øst/ Vest eller hvor det end måtte være, ville jeg købe en Peking´geser, så er du rimeligt sikret, mod dagens Politikere.

Eller s søg på hvilken hund, DU SØGER, ikke hvad andre tænker, du skal leve med dyret i minimum 12 år, så er du ikke til lange gåture eller en kælen hund, ville jeg ikke anskafffe mig en hund.
Og husk den SKAL forsikres, imod mennesker fra andre lande.

Men nu syntes jeg DEN er helt malplaceret, da du beder OS/ Kandu vælge for dig.
Den kan jeg IKKE lide at høre.
Bor du til leje eller bor du på Landet, kan du gå tur med dyret, er der børn, er der trafik.
Stopper her, da jeg på intet tidspunk, ville åbne en debat under de forudsætninger du lige har beskrevet, MEN

Men selv et skydevåben, kræver tilladelse...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 00:05

På ingen måde for at genere en bruger, men syntes der har været flere DÅRLIGE indlæg om hunde
i dag, eller var det bare dræber-hunde,

MEN ANER DU IKKE, HVAD/HVEM/ELLER HVAD, så hører det på intet tidspunkt hjemme her.
Ikke for at skræmme dig fra at holde hund, men hvad skal du med dyret,
Skal det bruges som hvad, og så må du egentlig selv bestemme, men tag lige en Dyrlæge med på råd, de kan også henvise til en hund, der muligvis PASSER til dig.

Eller´s fik du intet KØBT hos mig.
Og forhåbentlig heller ikke hos andre.

Kommentar
Fra : syllesoft

Dato : 30-10-06 00:06

til disken...

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med din kommentar.... Synes faktisk det er noget mærkeligt noget du skriver...
Jeg har da aldrig på noget tidspunkt bedt nogen om at vælge for mig, da jeg selvfølgelig har tænkt mig at gennemtænke hvert enkel lille detalje i min beslutning, da jeg hverken er dyremishandler eller modejæger.... Derimod har jeg spurgt om links til HVOR man kan finde sin hundehvalp. problemet er jo lige hvad de hedder de forskellige sider.....

Men nå pyt nu med det....

Til jer andre tak for jeres interesse og jeres svar... Til BRISEOGSTORM ja i har da bestemt ret i hvad i skriver, jeg mener helt klart det samme.... synes de mennesker der ikke gennmtænker enhver tanke der er at tænke ikke er værdige til at eje en hund....

tak for nu hilsen mig

Kommentar
Fra : syllesoft

Dato : 30-10-06 00:08

total chokeret!!!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 00:14

Prøver igen

Bor du leje
Eget hus
Børn

Håber du selv kan udfylde, hvilken HUND du ønsker, jeg ville gerne have en Schæfer, men tror personligt, den ville få TÆSK af min KAT.

Du må sgu da vide et eller andet om hvad du ønsker.
Vi er ikke tilstede, den dag det går galt, og dyret skal aflives, grundet omsorgs svigt, eller det der er værre

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 00:15

Glemte et punktum

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 30-10-06 00:18

Har du set på http://www.dog-inn.com/
der er mange forskellige til salg.
Håber du finder den hund der passer til dig.
Og frem for alt det rigtige sted at købe den.
Hos sunde og raske hunde samt nogle ærlige mennesker de bor hos.

Og ikke så uheldig som jeg har været med et hvalpe køber par som var uærlige i deres hensigt med at købe hvalp og ikke på alle søde opfordringer vil henvende sig igen til mig fordi de mangler at betale ½ delen for den. Flyttet fra adressen og reagerer ikke på telefon og mail venlige hilsner.

Så sådan håber jeg ikke der er flere eksemplarer af i denne verden.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : syllesoft

Dato : 30-10-06 00:21

selvfølgelig ved jeg hvilken hund jeg vil have, jeg har jo ligesom ikke valgt det fra dag til anden. Det er tænkt længe over. For det andet har jeg også læst flere bøger også selvom jeg har levet med hund hele livet...
Desuden spørger jeg ikke efter hund her inde, men derimod et helt andet simpelt spørgsmål..
Men når du nu absolut vil vide det så bor jeg i hus med have, Manden og jeg har modsatte arbejdstider den vil næsten ikke være alene hjemme. Vi er begge aktive mennesker så gåture vil absolut ske ofte.... Børn er der ingen af.. selvom det ikke ville være noget problem da de racer vi er interesseret i sagtens kan omfærdes børn...

Håber det er sevet ind nu.....

Kommentar
Fra : syllesoft

Dato : 30-10-06 00:23

Bevi54 tak for dit søde svar.... Jeg vil med det samme kigge på linket du har givet mig... Og det er da trist at høre den oplevelse i har haft, det er aldrig rart når folk er uærlige.... hilsen mig

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 00:27

Glem det, BARE DU PASSER GODT PÅ DYRET.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-06 00:43

Det er rigtig god side, du linker til bevi54, vil blot gøre syllesoft opmærksom på knappen: Søger du mere info, der er der mulighed for at læse om stort set alle kendte og ukendte racer, til de andre indlæg vil jeg sige som syllesoft
Citat
total chokeret!!!
eller meget overrasket over den måde kandu brugere farer frem på der står ingen steder at det er en spørger, som ikke ved noget om hunde!!!!!!!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 00:47

Citat
Derimod har jeg spurgt om links til HVOR man kan finde sin hundehvalp. problemet er jo lige hvad de hedder de forskellige sider.....

http://www.dyrenettet.dk/
http://www.dyrevaernet.dk/formidling.html

Jeg ville ikke sælge en ((%&¤%#&/ til dig, men prøv om du kan blive godkendt her.

Og find DOG lige ud af, om du bor i BY eller LAND.
Som skrevet, kender dig ikke, men at vælhe en hund for dig UHA, også til vedkommende der gav et link.

HADER MENNESKER DER UDNYTTER DYR.

Dyr burde ELSKE deres Herre, ikke tænke på om den skal have tæsk eller andet.
Og når du intet ved, om hvad du ønsker dig, kommer du desværre på min liste over mennesker der INTET fatter om dyr
SORRY,

M en hvad med en Guldfisk, den skal kun have Vand + h2o plus lidt vand og tørret tørfoder.
Medmindre du vil have en billig Amozon fisk med TÆNDER, men den skal have SURT h2o for at blive stor, og lidt levende foder / mus, der er TOTAL bakterie fri.

Men tvivler på du får fisken med til en tandlæge.

Tvivler på du får hunden MED HJEM fra et dyrlægebesøg,

Bare mine tvivl
Men RET MIG, det er synd for dyret, IKKE DIG.
Dyret skal nok holde dig ud, men har du tænkt på, at en Schæfer, skal ALTSÅ AKTIVERES, ikke bare snakkes med, så får den et u/ udholdeligt og stakkels LIV.
UPS

Men ret mig i HUNDE ELSKERE herinde. eller skam jer, for at holde TÆT.???!!!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 00:49

Citat
selvfølgelig ved jeg hvilken hund jeg vil have, jeg har jo ligesom ikke valgt det fra dag til anden. Det er tænkt længe over. For det andet har jeg også læst flere bøger også selvom jeg har levet med hund hele livet...

Håber du finder ud af det...

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 30-10-06 00:51

Jeg er rystet
der bliver ikke spurgt om andet end et link og intet andet, så jeg fatter ved gud ikke hvad alt andet skal bruges til.

mit hint om hvalpekøber sorry det hører ikke til her.

Men jeg kunne bare ikke lige lade være med at få luft for det jeg er brandt inde med,
sorry.. jeg har brugt dit oplæg, til at komme med mit private sure opstød.
Håber jeg kan tilgives.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 01:04

Citat
Så sådan håber jeg ikke der er flere eksemplarer af i denne verden.

Citat
der er mange forskellige til salg.
Håber du finder den hund der passer til dig.
Og frem for alt det rigtige sted at købe den.
Hos sunde og raske hunde samt nogle ærlige mennesker de bor hos.

Minder mig om US of FUCK dot.com
kan du ikke KØBE det ene, så køb dog en NIGGER, UNDSKYLD MIG, MEN HVEM FANDEN SÆTTER SIT LILLE KÆLEDYR TIL SALG_______________ober en OOO.com adresse
er det en selvhenter, eller hvad skal dyret bruges til.
Her stopper jeg sgu, inden jeg får de 3 små lokale KKK på Nakken.
Men har en mis´forståelse, der hopper lige i nakken på allah/ andres møgunger/ hunde.

Men jeg ved sgu altid, at damen vågner op, da hun står og vil have VARME/ mad.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 30-10-06 01:08

disken
godnat, jeg håber du æder dine ord i dig igen, du er ikke vær at spilde mere tid på.
du er fat svag.
Bevi54

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 01:19

bevi54

Har intet imod nogen, men kommer der en spørger, der SPØRGER herinde, hvad hund vedkommende burde købe, så får det FANME MIG TIL AT SE TOT/ ROT da vedkommende ikke har en eneste anelse om, hvad han/ hun ønsker.

Kunne aldrig drømme om at købe et dyr på nettet, JEG/ DYRLÆGEN IKKE SELV HAVDE SET, hvilket har resulteret i et par anmeldelser mod mig, for ikke at have aftaget DYRET, før den var afvendet af moderen, SYND FOR DEM, STAKKELS DYR.
Og de tabte sagen storsindet, med tilbage betaling.
Men som jeg skriver STAKKELS DYR, mennesker skal sgu altid komme sig, men se de elendigheder.

Giv igen, mode dyr.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 30-10-06 01:26

Jeg er intet mode dyr, blot en der holder utroligt meget af de dyr jeg har
og så er den ikke længere.

Det giver ikke spørgeren nogen links eller hint om hvor vedkommende kan læse eller få noget at vide om det hun / han nu ønsker sig.

Uanset hvad du syntes, så hold det for dig selv, lad være med at genere andre, du vil jo heller ikke bryde dig om at blive generet vel.
Bevi54

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 01:29

Citat
Jeg står og skal anskaffe mig en hundehvalp, og vil sørge for at jeg får den helt rigtige så derfor vil jeg kigge mig godt og grundig for inden jeg køber. Indtil videre har jeg brugt meget følgende:

Dba.dk
dyrenettet.dk

Men vil gerne lede lidt videre så tænkte på om der er flere sider hvor der er hundeannoncer?

Vedkommende er åbentbart ikke godkendt af ovennævnte, sikkert heller ikke mange andre - dyrenes værn.
Hvorfor bliver der spurgt om HVAD--en HVALP, og han/hun ved ikke hvad en skal bruges til, hvor deen skal BO, eller om der er børn eller ANDET.

Køber du en bolig over nettet, uden at SE den efter i FUGERNE, eller tror du på alt der står i en anonnce- jeg GØR ikke.
Men anmeld mif for at skrevet ordet NIGGER.
Så har du også møde ret i Retten, og så kan vi se hínanden i ØJNENE.
DO IT eller snak videre.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 01:30

UPS
MF
stemmer på MK

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 01:49

syllesoft
Tror næppe det er dig jeg henvender mig til.
bevi54
Jeg Har en SKIDE mode kat/ for det første er det BYEN kælling/SORRY - den burde være DRUKNET I EN !!! todd /SS, først fanger katten musen, som får unger i MIT køkkrn , så får jeg mareritdk og så musen unger, i mit køkken, som jeg afliber nådigst, og giver til katten, DEN GÅR SGU IKKE IND FOR GENBRUG den vil selv fange dem, MEN DEN GLEMMER SGU DEN HAR MUSEN´S UNGER MED, som laver flere unger -------- men i mellem tiden har jeg ikke flere klatter i mit køkken.
Hvad siger det mig om at leve frit, enten LEV LIVET MED DYRET, ELLER skaf dig en slave.

Og for det andet SÅ ELSKER JEG MINE DYR,
Og andre kan VEL sikkert omvende/vænne mig, men denne var helt i orden fra mig, og møgkatten.
DOS, hvad blev der af mennesker,/XP

Thats all folks

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 01:52

I m buk - fuk

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 45 point
Dato : 30-10-06 01:57

http://www.hunde-formidling.dk/
http://www.hundene.dk/forum/
http://www.sidenomhunde.dk/kobafhvalp.html
http://www.dba.dk//asp/soegning/rubrikvalg.asp
http://www.jfa.dk/hundens%20side/forside.htm lidt race beskrivelse
http://www.marked.onlineannoncer.dk/site/list.asp?main=8&kat=94&tm=1

Ja der er mange flere søg pågoogle.combare skriv det du søger og der popper meget op-
Held og lykke med din jagt på oplysninger.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-10-06 02:27

Køber ikke over nettet, HVAD SKAL VI MED ALLE DISSE stakkels hbalpe,
hvis du er medlem af disse sider, ville jeg melde ½ delen for vanrøgt.

Så kan andre herinde tage mig som jeg ikke er, men FUCK dyrene, de skal snart fodres, da de ikke har et hjem at homme til, mere - sommeren ist uber.....

og så er der desværre ikke en katteside, man kunne anmelde

Og jeg er ikke så skrækkelig som andre giver udtryk for, de holder sig jo LANGT VÆK, fra EMNER, der ikke rager dem, men TRYKKER PÅ.
Hvilket er endnu værre end at STÅ FREM AF BUSKEN.
See Jaaaaaaaa

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-10-06 06:10

du kan ogsp prøve på

www.papkassen.dk

eller

www.ofir.dk

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-10-06 07:10

Kan det virkelig være rigtigt, at en tumbe som disken ikke bliver blacklistet. Disken, flyt din røv over i psykologi og bed om hjælp der.

Kære Syllesoft.
Havde jeg hvalpe til salg, ville jeg være helt tryg ved og sælge hvalp til dig.

Jeg kan se, at de adresser jeg kender er oplyst til dig.

Held og lykke med din søgning,

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 30-10-06 09:17

disken. du er dog den største kvæulant
man må sku da håbe der kun findes det ene eksemplar.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-06 15:27

Hej syllesoft.

Hvad er det for en race, du tænker på at anskaffe?

Sagen er, at det nok ikke er det rigtige sted at købe hunde i dba eller dyrenettet hvis du gerne vil se dig godt og grundigt for inden du køber, som du skriver.

Det bedste vej for at få en hund af den race, du foretrækker er nemlig at kontakte nogle kenneler, der opdrætter lige netop den slags hunde, som du har valgt, det skal være.

Du kan finde en liste over opdrættere for den forskellige racer på Dansk Kennelklubs hjemmeside:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/392

Giv dig endelig tid til at vente på den helt rigtige hvalp. Måske er den slet ikke født endnu...

Kommentar
Fra : syllesoft

Dato : 30-10-06 15:28

Hej allesammen..

så har jeg blacklistet DISKEN.... skulle først lige have fundet ud af hvordan det hele fungerede her inde på kandu..... I har alle (næsten alle hehe) været en kæmpe hjælp.... Og jeg har da allerede nær kontakt til forskellige personer....

KNH tak for dine søde ord.... Var ved at blive bange for om det virkeligt kunne passe at man knap nok kan sige to ord herinde uden at blive jordet af superbrugerne, ??? men det var skisme rart at der er nogen der kan støtte en...

Tak til jer andre også..

Men mest tak til BEVI54, du fortjener helt sikkert de få point jeg eger....

Ps... skal det siges at de racer jeg er mest forelsket i og som jeg mener passer bedst til min mand og jeg.... ER: Papillon, West highland white terrier, pekingerser og shih zhu eller hvordan man staver det, hehe....

Hilsen mig

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-06 15:30

Okay, --så prøv at kikke på det link, jeg gav dig.
Der kan du finde opdrættere til alle de racer, du nævner.

Godkendelse af svar
Fra : syllesoft

Dato : 30-10-06 15:31

Tak for svaret bevi54.

Kommentar
Fra : syllesoft

Dato : 30-10-06 15:34

hej birgitta....

Je det har jeg også gjort... og er også kommet i kontakt med nogle stykker efterhånden... Jeg forstrækker nemlig at oprette nær kontakt inden jeg vælger hvor og hvilken.... Men tusinde tak for interessen og hjælpen....

Hilsen mig

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 02-11-06 15:14

hvordan skulle vi råde dig fra start af når du ikke angiver nogle retn.linier. Jeg håber også at du er seriøs og vil passe godt på det dejlige kræ, du erhverver dig!!!!
Pøj Hilsen la

Kommentar
Fra : Pelle1976

Dato : 02-11-06 16:48

Jeg har selv købt en sød og dejlig hundehvalp, og var meget i samme situation.

Jeg valgte at købe en hund med stamtavle - så er du også sikret mod import osv. fra Østeuropa.

hvis ikke du er villig til at betale disse ekstra kroner synes jeg du skal stille krav om at se hvalpene sammen med deres mor (hvalpene fra østeuropa har jo typisk ingen mor med til DK).

Jeg ved ikke om jeg er for sent ude og du allerede har købt en?

hvis ja håber jeg du har fået en glad og dejlig hvalp.

Pelle

Kommentar
Fra : cath30

Dato : 16-11-06 13:52

hvis du ikke har fundet dig en hund endnu så har jeg nogle schæfer blandinger som er meget glade for børn