/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Teenage-ferie i sommerferien
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 1643 gange
15 point
Dato : 29-10-06 19:48

Jeg er igang med sammen med nogle af mine venner at planlægge en ferie i sommerferien, men vi vil gerne høre noget om nogle gode rejsemål både indenfor Danmarks grænser og udenfor (dog indenfor EU), da vi ikke umiddelbart ved, hvor vi skal tage hen endnu, og derfor gerne vil høre nogle af andres erfaringer.
Det må gerne være et naturrigt område, men samtidig gerne tæt på forlystelser (derved gælder, at det max er 50 km fra), og at der gerne må være lidt natteliv i den nærmeste by

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-10-06 20:15

Prøv med Blokhus (Nordjylland), der er der gang i den for unge mennesker, og så er der en skøn natur deroppe både i området ved Blokhus og Løkken.

Clou

ps: god ferie

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 29-10-06 20:53

Ej, det er jo først om 9 mdr, men jeg har hørt, man skal bestille i god tid
Jeg flytter snart selv til Aalborg, så det tror jeg ikke, der er så meget ved. Det er jo bare en lille køretur så ;)

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 30-10-06 00:16

italien..vendigområdet.
italien...riminiområdet.
italien..."mit"område.i regionen emiglia romagna Ferrara ude ved kysten i podeltaet.
der ligger europas største discotek for både unge mindre unge voksne af forskellig alder og underholdningslyst.
i lige det område jeg kommer, er der gratis bustransport hver weekend, måske også hver aften i højsesonen til og fra discoteket hele natten.så ens unge er betrykkende undervejs.
stedet jeg kommer hedder"camping vigna suj mar" og ligger i commachio kommunen i ferrara amtet. adressen er camping vigna sul mar.
derudover er der andre muligheder i nærheden med vandland og venedig og så meget andet på vejen mod ravenna/rimini.
et rimelig flot område, med fredet natur og hestesport i nærheden og masseraf dejlig strand og muligheder for sejllads mm.
via capanno garibaldi 20, 44020 lido di pomposa(fe)italia...tlf.+39 053338021...fax +39 0533325620 hjemmeside...www.campingvignasulmar.it.
god planlægning
missj

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 30-10-06 17:23

hej1
prøv ung rejs.dk
Der er mange fede ture og evt. busrejser, hvor man rystes godt sammmen, og det er bestemt ikke kedeligt og priserne er ok.
Go tur´hilsen la

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 31-10-06 02:59

missjosephine -> Det lyder bestemt som en mulighed, da jeg har hørt så mange gode ting om Italien
liseaa -> Kunne også være en mulighed, men vi har lagt fast, at det skal være en kør-selv ferie, men man kunne jo kigge på deres rejsemål

Accepteret svar
Fra : missjosephine

Modtaget 15 point
Dato : 31-10-06 13:18

jeg kører altid selv til dette område.har gjort det de sidste 8-9 år.
jeg kører på tider af året hvor der ikke er alt for meget trafik og tilrettelægger turen sådan lidt på forhånd, ved at regne nogenlunde ud, hvor langt jeg vil nå indenfor et fastlagt antal timer.
jeg har det sådan, at jeg ikke vil køre efter kl. 21 om aftenen. starter somregel om formiddagen herhjemmefra og køre så til dette tidspunkt, med pauser selvfølgelig..de er ret vigtige.
normalt, så kører jeg så væk fra autostradaen ind til en af de mindre byer og finder der en zimmer frei for natten. dette er billigt og hyggeligt og med morgenmad.de steder jeg har sovet har jeg givet ca. 100,- 125,- for en overnatning med morgenmad.
turne til "mit" sted tager mig sammenlagt ca. 24 timer over to døgn, men jeg kører nu også alene og det tager selvfølgelig længere tid. det er jo også dejligt at opleve lidt undervejs...
god planlægning...
ønskes flere oplysninger om italien er i velkommen til at kontakte mig..er gerne behjælpelig.
ciao miss.j

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 02-11-06 06:44

missjosephine -> Jeg kan godt se, at det er praktisk at holde auser undervejs, men kan man ikke nå derned på 1 dag, vil du tro, selvom man holder pauser?

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 02-11-06 12:36

det ville jeg nu ikke gøre....med mindre du sætter dit liv og helbred på spil...det er de tyske, østriske og italienske motorveje vi taler om.
det kan være utroligt trættende at køre på de tyske autostradaer..
en ven af mig der bor i milano, jørte fornylig fra milano til kbh over fyn/jylland på 14 timer, gennem schweitz, men han er til daglig privatchauffør og vandt til fart og tempo på landevejene.han havde virkelig kørt stærkt.
det ville jeg nu ikke anbefale.det kan være farligt når man er træt..
en overnatning undervejs er at fortrække.
der er ca. 17-1800 kilometer.
men alligevel, så god tur.
missj

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 02-11-06 12:41

ps....forresten, så trorjeg bestemt ikke, at UNG REJSER er for både forældre og deres unge...
mener bestemt, at min søn har rejst til spanien med ung rejser for år tilbage.....
det er unge der rejser alene på vilde drukferier og skaber sig fuldkommen tåbeligt..har set video og foto fra disse ferier.
hvis man har sine teenagere kære, så ville jeg aldrig nogensinde saende dem med på¨en såda ferieform...
min mening omdisse ferieformer...
missj

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 10-11-06 09:07

Tak for svaret missjosephine.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 10-11-06 13:40

jamen selv tak da..
håber du har fået noget ud af mine idéer og forslag.
vil da gerne vide lidt om jeres oplevelser og hvor i beslutter jer til at tage hen...
det er jo rart at høre fra andres oplevelser fra de samme steder som jeg elsker..
ciao fra miss.j