/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
GSM-modem, pris og funktion
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 1477 gange
25 point
Dato : 29-10-06 19:37

Jeg leder efter en metode til at sende sms-beskeder fra en server, så jeg tænker på, om et GSM-modem kan bruges til det, og hvor meget et sådant ca koster

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-10-06 22:44

Stort set alle nyere GSM telefoner kan bruges til at sende SMS via. et kabel.

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 25 point
Dato : 29-10-06 22:49

simens laver et , mener vi gav ca 2500,- pr stk sidst vi fik et par stykker ( ca ½ år siden )
de virker perfekt , har lige nu 4 stk kørende af dem , de kobles til din serielport , samt med ekstern antenne , så du kan få den op på taget hvis det kniber med signalet
vi bruger dem til alarmanlæg , hvor der sendes en fra anlæggene til alarmcomputeren , og den så sender videre på sms til 3 forskellige mobiltelefoner ,
så har du et program der kan klare dine behov , kan de klare det samme der

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-06 00:29

Ved ikke om dette er noget du kan bruge en sms sender fra microsoft, du skriver meddellesen på computeren og sender fra din mobil telefon, som skal være forbundet med computeren, enten med ledning eller trådløs : http://www.microsoft.com/globaldev/outreach/dnloads/smsSender.mspx

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 31-10-06 02:44

BertelBrander og o.v.n. -> Grunden til, at det højst sandsynlig skal være et GSM-modem er oppetiden og lignende, idet mobiltelefonen godt kan kræve, at man genstarter dem, hvis de har været tændt for længe
bredker -> Ved du, om der også er lavet en til usb? Hvor der sendes en sms eller hvad?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-10-06 06:10

det er der ikke så vidt jeg ved , vi har selv forsøgt at finde et , men uden held
vi har fået dem leveret gennem ham der har lavet det program vi bruger til overvågningen , da vi ikke har kunne finde andre der kunne skaffe dem
men det er da muligt der er nogle til usb der kan bruges til dit behov , det vi bruger dem til er overvågning af køle og fryseanlæg ved større kunder , og der er dette det eneste vi har kunne skaffe som virker

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 31-10-06 06:16

bredker -> Ja okay, mit er så til overvågning af server-lokaler osv

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 31-10-06 06:21

Tak for svaret bredker.
Det har præcis været det, jeg har søgt