/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
scrol farve
Fra : mimimig
Vist : 680 gange
200 point
Dato : 29-10-06 17:22

for at få en anden farve på scrol ude i venstre side sal jeg indsætte en kode
mellem <head> og </head> er denne kode rigtigt indsat, noget må jeg have gjort
forkert for det virker ikke: (farverne er kun en test)

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<STYLE type="text/css">
<!--
BODY
{
scrollbar-face-color: #000000;
scrollbar-highlight-color: #000000;
scrollbar-3dlight-color: #993380;
scrollbar-darkshadow-color: #000000;
scrollbar-shadow-color: #993380;
scrollbar-arrow-color: #993380;
scrollbar-track-color: #000000;
}
-->
</STYLE>
</head>

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 29-10-06 17:26

det er scrol i højre side selvfølgelig

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 17:54

<head> og </head>

Selve koden du har lagt virker ikke ved mig.
Men jeg mener, at du kan hente en der virker på www.500.dk

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-10-06 18:00

Den virker hos mig...bordeaux med lyse(gule) kanter

Jeg kopierede din kode fra og med <head> til og med </head>
- og satte ind i min editor...

mvh/ann-vibeke

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 29-10-06 18:01

Kode
<style type="text/css">
<!--

html{
scrollbar-3d-light-color:#d2e6f8;
scrollbar-arrow-color:#cccccc;
scrollbar-base-color:000000;
scrollbar-dark-shadow-color:#000000;
scrollbar-face-color:#333333;
scrollbar-highlight-color:#000000;
scrollbar-shadow-color:#000000}

-->
</style>

//bentjuul

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-10-06 18:03

...hehe...efter at ha' iført mig briller ser jeg at kanterne er nærmere lyserøde...
...og koden virker osse selvom jeg nøjes med at sætte koden ind fra <style>

Men jeg skal minimere mit vindue før jeg kan se scrolleren...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 18:10

Citat
<style type="text/css">
<!--

html{
scrollbar-3d-light-color:#d2e6f8;
scrollbar-arrow-color:#cccccc;
scrollbar-base-color:000000;
scrollbar-dark-shadow-color:#000000;
scrollbar-face-color:#333333;
scrollbar-highlight-color:#000000;
scrollbar-shadow-color:#000000}

-->
</style>

Den virker hos mig.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-10-06 18:12

annvibeke du får det til at virke fordi du ikke har dette med
Kode
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 18:13

Men bortset fra det, så kan det ''fornærme'' dine gæster ser for megen ''moding''
Da man gerne vil ind på en side, der bare viser, hvad den indeholder, og ikke så mange dikke dar.
Da brugerne ikke ''som regel'' har nogen som helst gavn af det.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-10-06 18:15

Ja - det er rigtigt bentjuul...det syn's jeg jo ikke hørte til selve scrollerkoden

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-10-06 18:18

Det er gi'r en behagelig visuelt oplevelse disken...
...jeg nyder da at komme ind på en side, hvor der er gjort lidt mere ud af at 'gennemføre' farvevalget...men det er måske noget 'pige-noget'?!

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-10-06 18:22

Jeg er helt enig med dig annvibeke prøv at se http://www.dvaergehoejen.dk/

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 18:24

Ok, men til tider, kan det tage en evighed, at komme ind på disse sider, grundet dårlig kodning og lignende, med masser af fejlmeldinger og andet.
Det var ikke ment for at genere, men bare et godt råd.
Elsker en god side, der ikke er som ANDRES.
Men ikke om jeg gider vente 5 minutter, for at komme ind på den.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-10-06 18:24

Det ser sg godt ud...
...og dejligt, når der blir kælet for detajlerne...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 18:25

http://www.dvaergehoejen.dk/
Er også lang tid om at loade, SORRY.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 18:26

Der kom frame 1 - Hæ

Godkendelse af svar
Fra : mimimig

Dato : 29-10-06 18:28

Tak for interessen, spec. til bentjuul, hvis kode som altid virker perfekt.
Almindelige vil jeg sige, vi drenge bør nok kigge lidt mere til pigernes design,
fri os for glimmer, flash og stads og MUSIK. Netop afbalancerede sider med det rigtige
rolige farvevalg bør overvejes og i den forbindelse er det jo smart at kunne tilpasse
scrollerens farve til siden iøvrigt
Hilsen mimimig

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 18:29

Godt ord igen, alt der ikke ligner andres, kan/ skal være velkommen, men for brugere, med langsom forbindelse, kan det ligefrem være en forbandelse.
Intet andet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-10-06 18:38

Selv tak mimimig. Koden du brugte kan godt virke, men så skal det være uden DOCTYPE.

disken> Koden på omtalte side kører optimalt, men det gør webhotellet ikke pt. men det har du sikkert fundet ud af nu, hvis du har kigget i koden.

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 19:16

bentjuul

Nej, så langt kom jeg ikke, men det var også nærmest ment som en ''joke''
Men den er stadig ''sløv'' .
Er det foresten din hjemmeside, kun en bi´mærkning.