/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne Canon software
Fra : TEAS
Vist : 400 gange
300 point
Dato : 29-10-06 10:35

Jeg har prøvet at fjerne Canons software fra kontrolpanel og fjernet hakket i programmet fra skrivebeskyttet men jeg kan ikke få det væk.Når jeg starter igen er det hele tilbage igen.
Mærkeligt.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 10:39

mener du at du skal afinstallere programmet ???

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 29-10-06 10:44

Ja.Det skal afinstalleres fordi det er på engelsk og jeg har det nu på dansk.
mvh
Teas

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 29-10-06 10:46

hent denne lille regcleaner http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

hvis der ikke er en uninstall under programmer så

gå i tilføj/fjern programmer - marker og klik fjern (ligger der et ikon i proceslinien skal det lukkes først)

gå derpå i start - kør - find HKEY_LOCAL_MACHINE og find programmet der under software
højreklik og slet

kør så regcleaneren og delete hvad der er safe to delete

genstart - gå i stifinder og find mappen med canon - højreklik og slet - kør regcleaneren igen på samme måde som før - genstart og den burde være væk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-10-06 10:48

Gå ind i

Start - Kør - skriv msconfig - vælg fane blad Start - find det der omhandler Canon og fjern flueben og genstart - efter genstart kommer der en skærm hvor du skal sætte hak i Vis ikke denne.... og tryk ok.
Nu starter canon ikke op sammen med windows og du kan fjerne det via Tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 30-10-06 01:24

Hej miritdk
Jeg kan ikke finde HKEY_LOCAL_MACHINE i kør.
Er der ikke en anden måde at komme ind i den.
Nu er Canon fjernet fra programmer og start samt jeg har kørt regcleaneren
og fjernet alt med Canon.
Men i fjern eller tilfør programmer er de endnu.
Der er ingen unistal i Canon i fjern/tilfør programmer
mvh
Teas

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 30-10-06 02:26

Nu har jeg fjernet Canon i HKEY_LOCAL_MACHINE og regcleanet igen
og der er ikke mere tilbage.
Men hvordan kan det være at Canon stadig et i Fjern/tilfør programmer?
mvh
Teas

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-06 02:43

Fra Canon´s hjælpe side: Run the uninstall application for the printer a second time, and the printer driver will be removed.
Klik på Start og Denne computer åben mappen Programmer, find mappen Canon åben den og find og kør Uninstall fra denne placering

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 30-10-06 02:55

Jeg har fjernet mappen Canon og jeg kan ikke finde mere med Canon.
Men jeg skulde måske havde unistall fra denne mappe inden jeg fjernede den.
Det er desvære forsent nu og jeg vil gerne havde dem væk fraTilfør/fjern programmer.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-06 03:37

Jeg vil lige benytte lejligheden til at slå et slag for EasyCleaner, et rigtig godt og gratis lille program, til oprydning på computeren, læs om den her: http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
den kan sættes til dansk under Options fanebladet Appearance, der har Tilføj/fjern funtionen fra Windows, først klikker du på Afinstaler, når afinstaleringen er overstået, klikker på Slet, så forsvinder alle registreringer og den er pist væk, du behøver ikke køre reg cleaner bagefter, det er overstået, alt hvad du sletter/renser med programmet kan gendannes ved at klikke på Fortryd, du skal dog være forsigtig (holde dig fra) knapperne Register og Klonede filer hvis íkke du er 110% sikker på hvad du sletter derinde, god fornøjlelse med programmet som jeg har megen glæde af, den direkte link til download er her: http://personal.inet.fi/business/toniarts/files/EClea2_0.exe

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-10-06 06:16

Det nemt løsning er at installer windows igen,....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-06 09:30

TEAS sorry - kæmpesjuskefejl fra min side - du skal i start - kør - skrive regedit - derpå følge resten jeg skrev

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-06 13:03

en god ide at fjerne hardwaren først og derpå afinstallere softwaren - på nogen maskiner skal det faktisk gøres

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 31-10-06 06:07

Tak for svaret miritdk.
Dine råd fjernede canon. Jeg kom også i tanke om regidit senere og der er ikke
mere tilbage af Canon.
Tak til alle for de gode råd.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-06 08:56

velbekomme - og godt problemet er løst - nogengange er det en kamp at finde ud af at fjerne resterne og det skaber ofte problemer