/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Symantec Removal Ytility
Fra : Fijala
Vist : 416 gange
300 point
Dato : 29-10-06 10:22

Foranlediget af dette tip fra mig selv efterfulgt af et lignende fra miritdk

http://www.kandu.dk/tip14995.aspx
http://www.kandu.dk/tip14996.aspx

Jeg tænkte ikke lige over at det var en online remover, da jeg fik det af en ven hvor det lå på en cdrom. Så jeg vil da medgive at det nok ikke er det smarteste at bruge en online remover.

Men at du miritdk mener det er lettere at søge på dette, en på selve remove programmet er jeg da uforstående overfor. Tænk sig at man skal til at læse hele skidtet igennem istedet for at lade programmet klare opgaven, det er mig en gåde. Undskyld miritdk det er ikke for at hakke i det men kun fordi jeg undrer mig.

Mit motto plejer at være at: Det man lovligt kan komme let til skal man tage imod.

Jeg vil nu prøve at installere hele Norton pakken (for det er nemlig en af dem jeg lovligt også er i besidelse af ) for at se om programmet virker.

Dette er også foranlediget af de mange tråde jeg har kigget med på og deltaget i, der drejer sig om virus og antivirus og om de problemer folk har haft. Der er mange gange kommet ukvemsord om netop Symantec og der er blevet opfordret til at finde sig et andet antivirus program der var bedre og slet så resourcekrævende. Hvis det altså lod sig fjerne.

Spørgsmålet lyder så nok som dette. Er det bedre at bøvle med det hele selv end at tage imod den hjælp der ligger lige for. Der vil nok komme flere svar da det jo nok er et holdningsspørgsmål om specefikt Symantec.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 10:33

norton/symantec har efterhånden fået nogen over nakken i og med flere og flere opdager at netop norton ikke finder alt hvad den skal - men det er en smagssag hvad man har lyst til at bruge.

For i øvrigt - hvis du prøver at afinstallere vil du opleve at har du cd´en vil du komme ud for at der bliver spurgt om at bruge den til afinstallation på visse af versionerne

Hvis man ved hvad man har med at gøre et det nu ikke så slemt at afinstallere den manuelt - men hvis ikke er al hjælp jo velkommen (flere er nervøse for at skulle i reg.basen for eks)

at bruge en god regcleaner før man genstarter og lige efter er tilrådeligt for de fleste - især hvis man er lidt usikker.

Jeg mener ikke det er hverken lettere eller sværere med den ene eller anden måde - det er lidt forskelligt fra bruger til bruger og ikke mindst brugerens erfaring med at gøre disse ting

btw har du for eks norton antivirus 2005/6 er det blot at søge på uninstall på netop disse programmer - HVIS nogen nu vil den vej

jeg har personligt aldrig haft problemer med at fjerne norton/symantec - til gengæld vil jeg ikke anbefale programmet mere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 10:35

hov - glemte at lige sige at dit tip var udemærket

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-10-06 10:45

hej miritdk

dit tip er også super tiptop og des flere af dem des bedre hjælp får folk, men jeg er bare af den støbning at jeg gider ikke bøvle hvis der er noget der er lettere.

Nu skrev jeg vist også godt nok at jeg ikke selv var bruger af Symantec hjemme privat, men på jobbet hvor jeg på et tidspunkt var administrator og altmuligmand på vort pcsystem, da bøvlede jeg meget med bla. Norton. Jeg have fat på Symantec support flere gange pga. problemer med opdateringer o.lign, og da indrømmede faktisk en af suporterne at det godt kunne være lidt bøvlet. Det ligger godt nok måske 2 år tilbage, men summasumarum er at vi idag ikke bruger Norton mere og netværket er endda fordoblet. Så meget at vi idag har en ansat til at tage sig af det da jeg jo også har andet at skulle nå, hvilket efterhåndet blev svært.

Men vi er enige i at det ikke er et program vi vil anbefale.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 10:50

mere en enige - jeg har brugt norton - og ikke helt problemfrit - at absolut være tvunget ud i at onlinescanne mere end nødvendigt falder ikke under min opfattelse af et godt antivirusprogram .

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 29-10-06 11:17

BTW - prøv at sætte din cd i når du vil af med norton (hvis du da prøver at installere som du skriver) - der får du afhængig af versionen tilbud om afinstallation vi cd - det virker faktisk - men en oprydning skal der til under alle omstændigheder

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-10-06 11:32

BTW ??????????????????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 11:33

by the way

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-10-06 11:36

nåhh!!! hvor er du altså international

Jeg har faktisk aldrig prøvet det med at knalde cden i drevet og så få mulighed for at fjerne den vej

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 11:43

det er der vist ikke mange der har, jeg ved heller ikke om det er på alle versioner man kan det - men har da ikke mødt nogen der ikke kunne endnu

øhh - vi er vel alle internationale - hvis ikke lige lille DK bliver kritiseret eller er i fare

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 11:46

kandu´s veje er altså uransagelige - fik fejlmeddelelse da jeg ville sende - gik ud og klikkede ind igen og så var svaret der alligevel - øhhh ???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-10-06 11:58

faktisk så har du jo svaret på mit spørgsmål eller næsten men jeg er jo i mellemtiden blevet lidt klogere pga. netop dine oplysninger så jeg synes sgu du får pointene.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 29-10-06 12:00

Tak for svaret miritdk.
Det har faktisk fået mig på andre tanker ang. Symantec. Ikke at jeg nogensinde kan finde på at installere det for at bruge det, men måske lige for at prøve at fjerne det igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 12:27

installer endelig og fortæl om hvad der så sker

tak for stjerne og point

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 12:28

s t j e r n e r (staverollator søges )