/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Søgning i Kandu´s database
Fra : xpgubyno2
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 28-10-06 21:16

Hej allesammen

Er der nogle der ved hvordan man søger i kandu´s spørgsmål/svar database så man også får de nyeste svar frem???

Okay lad mig forklare. Jeg har lige testet kandu´s søgemaskine og har fundet ud af at de nyeste svar, man kan få er min. et år gamle. For en uge siden stillede jeg et specifikt spørgsmål og fik mange rigtig gode svar. I dag kan jeg når jeg søger på præcis det samme spørgsmål ikke få mit nu en uge gamle og afsluttede svar frem, men kun svar der er over et år gamle.

Hvordan kan det være og hvad gør jeg forkert??

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 28-10-06 21:19

Jeg ved naturligvis godt at jeg bare kan gå ind på "dine indlæg" og så finde spørgsmålet, men det er ikke det jeg mener her.

Hvad er der galt med mine søgninger.... elller kandu?

Mvh XP

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-10-06 21:20

Det er nok fordi der er gået point i det, så der skal betales med point for at få svar, hvor de gamle svar sjældent bliver efterspurgt.

Det er mit gæt!

Så du kan jo bare stille dit spørgsmål, så får du sikkert et opdateret svar!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-06 21:25

lad os blive enig om at kandu´s søgemaskine lader meget tilbage - den er simpelthen for ringe.

ps dit spørgsmål for en uge siden ligger for i øvrigt her: http://www.kandu.dk/Spg95454.aspx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-06 21:29

Nøehh.... Det er fordi...?

Gamle spørgsmål kan man sagtens finde vha. søge funktionen, men det er edder rådmig, for ik' at si' umuligt...! ...at finde nogen af dette års spørgsmål/besvarelser.

Da det 'nye' Kandu.dk gik i luften for ca. 11 måneder siden, såeh....... ????

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 28-10-06 22:08

Hmm... om det er fordi at søgemaskinen er for ringe eller om det er for at der skal være gang i point jagten, så er det stadig for ringe med ledelsen af denne portal.

Udviklingen går simpelthen for langsomt og jeg kan ellers godt huske de gode gamle "langsomme" dage hvor man sad i minutter og ventede på at siderne skulle skifte. Måske skulle ledelsen bag denne side kaste håndlædet i ringen og overlade denne site til en af de ihærdige sjæle der i dag ligger på den samlede top 10. Disse viser dog trods alt at de interesser sig kandu.dk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-10-06 22:16

Onde tunger siger, at KANDU kun eksistere på nettet!
Enhver form for kontakt til personerne bag KANDU er endnu ikke lykkedes i meget lang tid!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-10-06 22:23

Ja den gamle søgefunktion virkede ret godt. Den savner jeg også.

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 28-10-06 22:25

Hmm det er desværre også det jeg har hørt

Man skulle ellers mene at et web sted med små 200.000 brugere ville være en mindre reklame guldgrubbe og derfor ville vække alle administratores interesse.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-10-06 22:31

Der er måske også noget der hedder strategi.
Hvis du kan finde din løsning med det samme, så behøver du jo ikke sidde og kigge på alle de reklamer........................

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-06 22:42

Citat
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper og vidensdeling.

jaja hvis man er medlem og kan bruge kandu.dk -

jeg synes stadig den gamle søgefunktion var rigtig god og fatter ikke rigtigt de droppede den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-06 22:44

Citat
små 200.000 brugere
.. kan også blive trætte og smutte - på nær de (os) der har fået vanen med at lade kandu køre i baggrunden måske

Accepteret svar
Fra : Moggi

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-06 22:49

Da denne tråd nu har udviklet sig til et generel pessimisme omkring kandu, vil jeg da også gerne lige give en kommentar med.

Jeg havde troet at kandu for et lille år siden (ved omlægningen), ville have lavet en masse smarte tiltag plus at de ville have kørt en større PR-kampagne for sitet. Dette kunne så have medført mange flere reklamer her på sitet samt evt. noget med medlemsskab som der skulle betales lidt for.

Dette er set mange andre steder, bl.a. datingsiderne og TV2/spil.

Set ud fra den betragtning synes jeg at sitet her er ganske godt - dets små mangler til trods.
Sitet gør det det skal; man kan stille og læse spørgsmål, man kan læse tips osv.

Mht. problemet ang. søgninger har jeg lige afprøvet noget andet. Du kan gå ind på www.google.dk
I søgeboksen skriver du: www.kandu.dk 2006 + de/t ord du vil søge på.

Jeg prøvede et par søgninger på denne måde og synes at det virkede rigtig godt.

Dog er spørgsmål som er bedømt inden for den sidste måned lukkede og du skal betale lidt point for læse svarene på disse.

Mvh.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-06 22:52

vi er danskere og vores yndlings "sport" er at brokke os

uanset hvad så er kandu stærkt vanedannende

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-10-06 23:21

Ja miritdk det KANDU tro det er!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-06 23:23

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-06 01:20

This is the Matrix!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-06 08:41

Jeg tror faktisk ikke at søgefunktionen dvs. den 'motor' som ligger bag denne, er ændret væsentligt i forbindelse med 'opdateringen' af kandu.dk. Jeg tror at 'de nye' spørgsmål bliver lagret på en anden DBserver end 'de gamle'. Søgemaskinens indexserings mekaniske er enten ikke sat op til at medtage denne server eller også er den rent 'teknisk' ikke i stand til at tilgå disse data.

Det 'gamle' kandu.dk var implementeret i PHP. 'Det nye' er udviklet i C# og asp.NET. Dette kunne også være årsagen til at den 'gamle' søgefunktion (= den aktuelle) ikke rigtigt 'spiller' med den nye struktur.

Det er blot min fornemmelse. Kun kandu.dk teamet kender den 'rigtige' forklaring

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : xpgubyno2

Dato : 29-10-06 09:23

Jeg tror der er mange grunde til disse problemer med kandu.dk og jeg må desværre konstatere at vi kandu brugere bliver nød til at overgive os til google, når vi skal søge efter vores egne kandu.dk spørgsmål

Tak for alle svarene og for chatten!

Mvh XP