/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Brevpapir
Fra : clou
Vist : 829 gange
100 point
Dato : 28-10-06 19:29

Hej derude

Håber virkelig der er nogen af Jer der kan hjælpe mig!

Jeg har ofte hentet brevpapir (broders) til brug for OE, for at gøre mine mails lidt mere personlige.

Nu er det desværre sådan, at de sider jeg plejer at hente fra er blevet lukket, det er bl.a. siderne www.2hit.dk samt www.mumbo.dk, så nu efterlyser jeg steder, hvor jeg kan hente noget nyt (har også dem fra Microsoft)

På forhånd tak for svaret

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-06 19:33

du skal blot søge på stationaries så myldrer de frem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-06 19:36

Der er lidt her http://www.jytte.dk/brevpapir/oversigt-alle.htm

Og her er en vejledning hvis du skulle få lyst til at prøve at lave nogle

http://www.janella.dk/skrive_kreative_e-mails/oprette_i_outlook.htm

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 28-10-06 19:44

du kan jo gennemgå listen her - smag og behag - og blot et forslag

http://webring.parsimony.net/webring1437/liste.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-06 21:17

http://thundercloud.net/stationery-potpourri-collections.htm kender du den her ?? det er vist en af de mest besøgte sider

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 29-10-06 08:49

Hvis du kender Word eller ethvert andet tekstbehandlingsprogram, kan du lave den lige som du selv ønsker med billeder, baggrunde, tabeller o.lign.
Gem dokumentet som htm i denne mappe:

C:\Programmer\Fælles Filer\Microsoft Shared\Brevpapir

og gå derefter ind i dit postprogram og vælg det: Funktioner - Indstillinger - Postformat - Vælg brevpapir

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 08:55

naaah amandaKanDu - det er slet ikke nødvendigt med at gemme i andet end en mappe

Laver man selv elektronisk brevpapir er det nemt blot lige at oprette ny meddelelse og vælge formater - billede - finde det man ønsker og klikke ok

ps.. stort set alt der kan tegnes på kan jo bruges til at lave eget brevpapir på

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 29-10-06 12:53

Hvis du virkelig ønsker at sende sjove emails kan jeg anbefale dig Incredimail
som mailprogram - det kan godt eksistere sammen med OE.
det skulle du prøve!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-06 13:05

Uden at vide hvilken slags brevpapir du ønsker, er det ret svært at hjælpe, men siden her er da et besøg værd http://www.lunasdatter.dk/out-look/out_look_index.htm

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-10-06 17:42
Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 29-10-06 18:00

Tak for svaret miritdk. Du får pointene men jeg manglede nogle danske sider, hvor der ikke skulle bruges zip for at åbne dem. Havde tænkt mig nogle borders i stedet for, hvor man blot skal trykke på: Gem som osv...... der var de ovennævnte sider bare helt fantastiske.

Jeg bruger dem til min undervisningsbrug af ældre, som jo desværre ikke alle har installeret Winzip.

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 18:18

jamen søde ven - søg på stationary - der er masser du blot kan højreklikke og gemme som overalt - nogen har tilmed funktionen at de kan vises separat og gemmes som - derpå bruger du blot at oprette en mail - klikke nede i den tomme mail - formater - gennemse og finde hvad du skal bruge

søgeord der giver rigtig meget er psp stationary både på danske og udenlandske sider

hvorvidt du skal bruge gem som - eller save as - er jo sag samme

god jagt derude