/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hvor få man hund`?
Fra : Schien
Vist : 478 gange
20 point
Dato : 28-10-06 18:33

Jeg har leder efter nogen hunde som jeg meget gerne vil købe men jeg ved sku ik lige hvor jeg kan finde de slags hunde hende i sønderjylland?

det er sådan nogle...

1.pitbull
2.bulldog
3.bokser
4.en jagt Hund

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 28-10-06 18:40

Du får sku ikke sådanne hunde
Du kan måske købe et exemplar hvis der er nogen der har nogen til salg.

hvor skal du lede?
det afhænger af om det er hvalp eller voksen hund du leder efter.?

en god ide er at se i opdrætter listen hos Dansk Kennel klub
eller alle øvrige der er på internettet.
den blå avis
dog inn
ja mulighederne er mange
godt jagt.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 28-10-06 19:17

Her er en side, hvor du kan læse meget om hunde og også finde kenneler, der sælger dem:
http://www.hunde-info.dk/
Et lille råd herfra!
Når du besøger en kennel, skal du først møde de voksne hunde, gerne på kenneler, hvor der i øjeblikket ikke findes hvalpe!
Når du ikke har haft hund før, er det meget vigtigt, at det ikke er de små søde pelsknolde, der overtaler dig, men netop den voksne hunds adfærd! Du ved, alle hundehvalpe er søde

Gert

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 28-10-06 19:20

Og lige en anden ting!
"4.en jagt Hund "
Det er sku' et vidt begreb

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-06 19:33

Prøv på: http://www.dyrenettet.dk/ klik på Se annoncer i højre menu, og vælg Hunde, jeg fandt min nye hund der, du kan eventuel søge med bynavn eller postnummer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-10-06 19:36

Pit Bull får du forhåbentlig ikke, da de er forbudte i DK

Men ellers søg under dansk kennelklubber og lign.

Der har de registrerede opdrættere lister med hvalpe til salg.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-06 19:38

Hvad må hunden koste??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-10-06 19:44

Der er noget, der skurrer i mine ører - du stiller 4 vidt forskellige hundetyper op på en liste - det får mig til at tvivle på, om du virkelig har sat dig helt ind i, hvilken hund, der passer ind i din familie.
De hunde har så forskellige egenskaber, at jeg tvivler på, at de alle passer ind.

Og at der til sidst står jagthund får det til at bimle og bamle.. der findes et væld af racer, der kan bruges til jagt, og alle har de forskellige egenskaber og forskellige behov.

Jeg vil foreslå dig at læse læse og læse om de forskellige racer. Glemme hvad de hedder og i stedet kigge på deres egenskaber og behov og vælge den, der passer bedst ind i dit liv. Og den, hvis behov, du har mulighed for at opfylde helt og fuldkomment.
Du kan snildt bruge nogle uger på at læse, at spørge, at gå på hundeudstillinger, kontakte diverse foreninger - og først derefter begynde at lede efter en konkret opdrætter....

Vaxen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-06 00:20

Jeg er meget enig med vaxen.. Vi Kandu'er bør ikke hjælpe denne spørger. Han/hun er formentligt kun intereseret i hunde af forkerte årsåger. Om de er svinske kan jeg ikke se/høre. Men der er ikke noget i spørgerens måde at tale om hunde på, der tilsiger at vi skulle hjælpe vedk. Tvært imod ligner det et ønske om at købe KAMPHUNDE. Og det synes jeg er noget LORT.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-10-06 08:39

Aschehougs Forlag har udgivet et stort hundeleksikon med flere hundrede forskellige hunderacer. Her er der billeder af hver enkelt hund samt en beskrivelse af deres temperament, om de egner sig til at have i byen/på landet, om de er nemme/svære at opdrage på, om de er gode/mindre gode til at omgås andre hunde, hvor megen motion de kræver osv. osv.
Med andre ord: Du kan læse om de (meget meget forskellige) racer, som du nævner at du er interesseret i. Det er vigtigt at du sætter dig ind i, hvilken hund, der passer godt ind i din livsstil, som vaxen skriver.....for hvis du vælger en hund, som du ikke kan styre eller hvor du ikke magter at tilgodese dens behov, så får du en utilpasset hund, og det gør din tilværelse besværlig....og dermed får din hund et rigtig dårligt hundeliv. Og det er synd, for det er DIG der skal vælge DEN med omtanke, - den rette hund har ingen mulighed for selv at vælge DIG!
Når du har besluttet dig for en race, er det meget nemmere at søge en god kennel derfra...

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 29-10-06 08:47

Bifald til Vaxen og Arne.Jacobsen.
Hunde anskaffes IKKE, uden indgående kendskab til racen.
Du nævner 3 "muskel-hunde", og en sådan skal man ikke anskaffe sig fordi den er "sej". Det kræver stort kendskab, og er ikke en begynder hund.
Jagt hund skal man ikke anskaffe sif hvis den ikke bruges til jagt. Gør du det alligevel, kræver den extra opmærksomhed.

Du er nybegynder på hundeområdet - ellers ville du vide at kontakte Dansk Kennel Klub.
Glem derfor alt om at anskaffe dig et dyr, før du har sat dig mere ind i sagerne.
Alt for mange anskaffer sig en vovse, uden at vide et klap om det ansvar der følger med.

mvh
Dorte

PS: Der burde være et lovkrav der forlanger en godkendelse før man kan skaffe hund

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-06 12:19

Ej, altså... Hvilken farve skal hunden ha'??

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-06 12:44

Tvivler også på oprigtigheden, vedkommende har lige lukket et nyt spørgsmål, om samme.
Det slog mig at han skrev, at den gerne måtte være 6 - 10 uger gammel, hvilket jeg ikke håber der er nogen der sælger hunde, i den alder, da de ikke er præget af deres ''forældre'' og for den sags skyld heller ikke afvent.

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 29-10-06 16:00

Møjn Schien.

Stop mu lige op og vær den besindige sønderjyde.
Find først ud af hvilken race du kunne tænke dig og som du har mulighed for med dine evner at tilgodese.
En hund er ikke bare en 'ting' man køber det er er område man sætter sig grundigt ind i.
Du kalder dig Schien, hvilket på tysk betyder bl.a. lys, lad nu lyset komme til dig ved at du GRUNDIGT sætter dig ind i det at have hund og det at vælge den rette race.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-06 16:20

og "chien" betyder "hund" på fransk... "s" 'et kan være en "slåfejl.."

Kommentar
Fra : cath30

Dato : 16-11-06 13:25

hej vil lige høre hvilken hund du vil have og hva den må koste vi har hvalpe men de sælges til gode hjem hvor man er villig til at sætte sig ind i det at have hund

Kommentar
Fra : Smus1

Dato : 21-11-06 22:29

Prøv at start med at klikke ind på www.hundkatten.dk og læs "Før du anskaffer hund/kat"....

Der efter skal du jo finde én race du vil have som passer til dig.
Find info om racerne inden du kaster dig ud i noget!