/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Klassiske "Klassiske"
Fra : michaelmoeslund
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 28-10-06 17:28

Savner lidt overblik over "ørehængere" Klassiske Numre, gerne lidt "storladent" 'ala Plasido Domingo "nesum Dorma".

Klassisk filmmusik, godt med strygere, og ikke ret meget opera!!

Forslag

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-06 02:23

Hej Michael.

Ja der er flere muligheder.

Jeg har et album der hedder 200 Klassikkere. Der er de alle sammen (næsten).

Og et andet der hedder The Number 1 Opera Album 2004.

Men der er udgivet mange album's så prøv at gå på biblioteket og lytte dem af. Så finder du det du søger.

M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 29-10-06 07:46

Ha!
Jeg købte det der album du skriver om...
der er selvfølgelig nogle der er rigtig gode, men ikke så mange syntes jeg...
6-8 stykker højst....

Og når jeg kigger på bib'teket så er der en m2 med genindspilninger af japanske
duller, som jeg slet ikke kan gennemskue om er lytbare..

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-06 08:13

OK så. Man kan altså bruge bibliotekets EDB-system til at søge på Dirigenter og Orkesternavne. Man kan også tale med Musik-bibliotekarerne. De får faktisk løn for at tale med dig. Det er slet ikke så vanskeligt. Knæk og Bræk.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 29-10-06 17:36

Musik bibliotekar????

hmhmhm....

det ska' da prøves..

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 05-11-06 20:40

Det var slet ikke så tosset med sådan en musik bibliotekar...

Takker og bukker