/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Abit BP6 - en god serverløsning?
Fra : S.Riis
Vist : 466 gange
60 point
Dato : 02-01-03 19:25

Jeg har i øjeblikket kig på et ABit BP6 bundkort og 2x500 Mhz Celeron CPU'er.

Er det en god serverløsning?

Serveren skal stå herhjemme som en fil- og printerserver og muligvis som webserver.

Derudover skal den også kunne køre Counter Strike.

Jeg har en 20 GB harddisk og 256 MB ram (burde jeg købe flere ram?), som også ryger i serveren..

Og hvilket OS vil være mest anbefalelsesværdigt til mit behov?

Kommentar
Fra : S.Riis

Dato : 02-01-03 19:25

Hvis i kommer med idéer til en anden løsning, så har jeg et budget på 1000,- til indkøb af cpu+køler+bundkort..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-03 19:38

"S.Riis" <S.Riis.news@kandu.dk> wrote in message
news:qt%Q9.23299$Hl6.2426791@news010.worldonline.dk...
> Jeg har i øjeblikket kig på et ABit BP6 bundkort og 2x500 Mhz Celeron
> CPU'er.
> Er det en god serverløsning?
> Serveren skal stå herhjemme som en fil- og printerserver og muligvis som
> webserver.
> Derudover skal den også kunne køre Counter Strike.
> Jeg har en 20 GB harddisk og 256 MB ram (burde jeg købe flere ram?), som
> også ryger i serveren..
> Og hvilket OS vil være mest anbefalelsesværdigt til mit behov?

Jeg har sådan med 2x450 mener jeg (så vidt jeg husker)

Den kører som router, nameserver, proxyserver, web/mail m.m. Kører
fortrinligt

OS: Linux da helt klart!

Mvh
Michael Andreasen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-03 19:54

"S.Riis" <S.Riis.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qt%Q9.23299$Hl6.2426791@news010.worldonline.dk...
> Jeg har i øjeblikket kig på et ABit BP6 bundkort og 2x500 Mhz Celeron
> CPU'er.
> Er det en god serverløsning?

Jeg har også sådan en maskine stående. Den står pt stille, af flere
grunde. Stabiliteten er ikke imponerende nok til seriøs brug, kraften er
begrænset, og den larmer for meget til privat brug (det kan man selvf.
gøre noget ved)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : S.Riis

Dato : 02-01-03 20:04

Skal der flere ram i end de 256 MB (SD-Ram PC133)?

Kommentar
Fra : S.Riis

Dato : 02-01-03 20:20

Og hvordan er ydelsen på sådan et system?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-03 20:49

Martin Højriis Kristensen wrote:
> Jeg har også sådan en maskine stående. Den står pt stille, af flere
> grunde. Stabiliteten er ikke imponerende nok til seriøs brug, kraften er
> begrænset, og den larmer for meget til privat brug (det kan man selvf.
> gøre noget ved)

Jeg har også en, den står også delvist stille.. men jeg vil nu ikke
kalde den meget ustabil, der kan være en del problemer med stabiliteten
hvis man benytter onboard ata66-controlleren (hpt366-chipset).
Men ellers synes jeg ikke det er slemt, der er dog tale om et bundkort
man kan få lov til at rode en del med før det bliver rigtig godt..

Iøvrigt, skal man også være opmærksom på at der kommer en del (falske?)
APIC-alarmer i Linux's syslog, der kun kan gå væk hvis man får kernel til
at holde op med at komme med dem (ved at fjerne fejlen fra sourcekoden).

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en fjollet løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-03 21:09

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb195tv.fsp.haj@enterprise-server.dk...
> jeg vil nu ikke
> kalde den meget ustabil

Så lidt ustabil da, men det er også for ustabilt for mig.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-03 21:48

"S.Riis" <S.Riis.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qt%Q9.23299$Hl6.2426791@news010.worldonline.dk...
> Jeg har i øjeblikket kig på et ABit BP6 bundkort og 2x500 Mhz Celeron
> CPU'er.
>
> Er det en god serverløsning?

Hvad får man reelt ud af en ekstra CPU på sådan en server?

--
Esben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-03 23:52

Esben wrote:
> Hvad får man reelt ud af en ekstra CPU på sådan en server?

Masser, specielt hvis serveren multitasker meget.
Fx. en web/ftp-server med mange hits vil nyde godt af dualcpu.

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en fjollet løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv