/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tandlæge regning
Fra : scandinavia
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 27-10-06 12:45

Hej

Hvis man ved tandlægen får rykket en tand ud, og lægen i behandlingen kommer til at slå en splint af den anden tand. Skal lægen så udbedre skaden uden beregning?

Håber på seriøse svar

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 27-10-06 12:48

Ja. Han har en forsikring der dækker sådan nogle skader. Hold fast i det.
Torben

Kommentar
Fra : Bettina78

Dato : 27-10-06 12:55

Ved en tandlæge-behandling, kom min tandlæge til at gøre et eller andet så min kæbe gik af led, hvilket jo først blev opdaget da bedøvelsen gik væk....og jeg var derinde og få den sat på plads, hvilket jeg IKKE betalte for, og det efterfølgende halve år skete det af og til, og hver gang afsted til tandlæge og få den på plads, på hans regning, så ja det betaler tandlægen den slags

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 27-10-06 13:10

Min tandlæge siger at mindre skader som er hændelige dem må man selv betale for, da det er patientens egen risiko....??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-06 13:23

Det er noget være vås det den tandlæge siger. Du skal da ikke betale for en fejl "han" har lavet.

Han har en forsikring, der dækker. Fortæl ham at du vil klage.

http://www.citytand.dk/klager.html

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 27-10-06 13:55

Hvad med at lukke nogle af de mange åbne spørgsmål du har stående (14 stk).

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 27-10-06 14:36

selvfølgelig skal han da udbedre den skade han har forvoldt, uden beregning, det logik for burhøns,men hans princip er nok at, går den så går den. bare stå fast og hold på at få det lavet. ellers som det er blevet skrevet. KLAG. vh lianes.

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-06 16:55

Jeg klagede selv sidste år over en tidligere tandlæges behandling og fik dette svar fra klagenævnet:

Med hensyn til til klagefrist er der 2 års klagefrist fra det tidspunkt, du finder ud af, at der er noget galt, men det der klages over, må ikke være udført for mere end 5 år siden.

Jeg nåede dog at klage indefor fristens udløb

Godkendelse af svar
Fra : scandinavia

Dato : 27-10-06 19:06

Tak for svaret Klojs (dit var mest faktuelt).
- og alle de andre gode svar.

PS Hawaii7, jeg lukker spørgsmål når jeg har fået et svar jeg kan bruge til noget. Dels vil jeg ikke give point for noget af det vås der bliver skrevet. Dels vil jeg forvente når jeg køber mig adgang til andres lukkede spørgsmål at de point jeg giver for det, er givet ud for noget jeg kan bruge til noget.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 27-10-06 19:09

Tak for point.

Har du nævnt det for tandlægen eller evt. lavet en aftale med ham om reperation af den anden tand ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-06 20:01

http://www3.kk.dk/Service%20til%20dig/Sundhed%20og%20Sygdom/Tandlaege/Hvis%20du%20vil%20klage%20-%20Tandlaege.aspx

Jeg håber da at du får din tand lavet, men hvis jeg var dig ville jeg ikke vente i for lang tid med klagen.
Det kan ende med at du ikke gjorde nok, da du opdagede fejlen og derfor ikke får den fulde dækning.

http://www3.kk.dk/Service%20til%20dig/Sundhed%20og%20Sygdom/Tandlaege/Hvis%20du%20vil%20klage%20-%20Tandlaege.aspx

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 18-04-08 00:24

Faldt lige over denne og blev nysgerrig efter at høre om du fik lavet tanden uden beregning ??