/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Ajourført saldo i kassekladde
Fra : Leo.pedersen
Vist : 766 gange
100 point
Dato : 27-10-06 09:19

Hej

Vi bruger Navision C5 light version 3.0 med "flere regnskaber".

I et af regnskaberne er vi løbet ind i et "sjovt" problem.

Øverst i kassekladderne er der "saldi" på bank, kasse m.m., her har vi også andre status konti, f.eks. lån og mellemregning m.m.

I alle (på nær et regnskab) der er saldoen summen af alle posteringer på kontoen, men i det som giver problemer, der medtager den kun posteringer til dags dato.

Vi har tjekket "flueben" for opdatering og har kørt genberegning.

I "problemregnskabet" har vi kun data for 2006, og det følger kalenderåret, så det er heller ikke problemer med "primosaldo".

Vi har prøvet at skifte imellem "løbende saldo" og "Saldo ultimo" og det giver ingen forskel.

Nogle som ved hvor vi har sat et flueben forkert?

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 27-10-06 15:09

Forskel i valg af konti? F.eks. status/drift?

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 27-10-06 16:27

"Opdater sum og tælleværk" kan også være forskellig. Ligger under Finans/Tilpasning - parametre

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 27-10-06 16:35

Hej

Det er kun statuskonti vi har valgt som "afstemningskonti", og der er sat flueben i "opdater sum og tælleværker".

Håber nogle nu kan finde en forklaring.

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 27-10-06 17:24

Prøv at reindexere.