/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
blitztilbehør
Fra : kj
Vist : 512 gange
200 point
Dato : 26-10-06 15:38

Er der nogen, der ved om der findes en/et mellemled til blitzskoen på et canon EOS350(fem poler,
således at jeg kan bruge min Olympus OM32(til OM2n) blitz på dette kamera.

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 26-10-06 17:52

Det er jeg rimeligt sikker på, at der ikke gør.

Hvis der gør, skal d nok lede efter noget uorginalt.
Canon laver helt sikkert ikke noget, der "tilgodeser" konkurenterne.
men prøv evt på www.ebay.co.uk

Her har jeg netop fundet en adapter der gik fra Minolta flash shoe til "alm" flash shoe, således at jeg kan tilslutte en flash trigger på mit kamera.

mvh René

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-06 20:22

De specielle kontaktsko der er på moderne kamera, er ikke beregnet til at tilslutte en blitz af tilfældige mærker.
Du må nok bide i det sure æble, og købe en original blitz der er beregnet til din model. For de mange forbindelser er med til at sammekoble de funktioner der er i kamera og blitz, så du får den rigtige belysning af billedet.
Jeg har selv en lidt ældre prof.blitz med en række vidde på 25 meter, som jeg kunne tænke mig at bruge sammen med mit sidste nye digi.kamera, men nej, den gik ikke.
Jeg måtte købe en speciel tilpasset blitz, også med et godt skud i, automatik og redeye.
Det fortryder jeg heller ikke idag, den laver et godt stykke arbejde, og vejer noget mindre end den gamle, så det kan nok godt betale sig for dig, at gøre ligeså.!

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 27-10-06 10:17

Tak for svaret severino. Jeg capitulerer.