/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
indgravering i ring
Fra : Nanabanana
Vist : 2506 gange
100 point
Dato : 26-10-06 15:27

Jeg skal have indgraveret 8 bogstaver (to navne) i en ring (eller faktisk to ringe) + et tegn. navnene skal stå "inde" i ringen, og udenpå ringen skal tegnet være.
Jeg var inde i en butik og spørge om prisen. 70 kr. for 3 bogstaver, efterfølgende 8 kr. pr. bogstav. Det vil så blive 118 kr. (med mindre de tager mere for tegnet!) pr. ring.
Er der nogen, der kender til et billigere sted, eller er dette normalprisen?
Gerne omkring Frederiksberg. Eller inde ved Strøget. KBH.
Tak!

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 26-10-06 16:06

Øhhh 118,- kr.... billigere ???

Det tager vel min. 15 at gravere, plus noget dyrt maskineri som skal afskrives..
En frisør tager rask væk 200,- kr for 15 min klipning.
Så det er vel priser - timeløn osv.

Jeg tror ikke at du finder det meget billigere. Normaltvis får man graveringen gratis med når man køber ringene.

Hvis du har mulighed for det, kan du jo se om butikken hvor du har købt ringene vil gøre det til ½ pris, eller helt gratis.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-10-06 16:52

Det er da en ok pris...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-10-06 16:55

hmmm jeg tror ikke du kan få graveret et 'tegn' udenpå en ring? Ringe er jo designet af en eller anden og hvis der graveres udenpå, er det oprindelige design jo spoleret?
Noget ganske andet med inde i ringene....

Min datter og hendes forlovede skulle have graveret navne plus et tegn i forlovelsesringene - det hele blev inde i ringene.

Mvh Dorthe

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 26-10-06 21:27

Nu er jeg fattig studerende (og klipper selv mit hår, nu når du snakker om frisørpriser), så jeg vil helst have det så billigt som muligt. Du behøver sådan set slet ikke svare Thulin, hvis du bare skriver for at skrive. Ringene er købt på et marked i Frankrig.
Tror jeg vil spørge i et par forskellige butikker, for denne smykkeforretning skulle være en dyr en af slagsen.
Men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 26-10-06 21:31

Prøv evt. kontakt til en af disse adresser http://www.gravorlauget.dk/html/medlemmer.html

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 26-10-06 21:51

Tak Balcanard. Det er en god hjemmeside! Prøver lige at skrive et par e-mails til de forskellige!

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 26-10-06 22:01

Det var så lidt. Men er bange for, at det ikke bliver ret meget billigere. Må håbe, at du så ikke skal brugt det evt. sparede på transport - held og lykke med forehavendet!

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 26-10-06 22:45

Transport er for mig enormt billigt, effektivt og givende (motion). cykler nemlig altid... :) jeg har sendt mail til alle dem, jeg kunne finde. tak for hjælpen, jeg prøver dog lige at søge lidt videre selv.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 27-10-06 17:34

JEg har set det fra 150 kr og op efter, så jeg tror ikke du får det billigere, medmindre du kender en der kender en der kender en, der har det som hobby.
Prøv at spørge under Hobby?
Måske er der en der kan/vil.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 29-10-06 17:43

ok... har fundet et par smykkeforretninger, som jeg vil ringe til.