/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Maxthon
Fra : bublebee
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 26-10-06 15:22

Hjælp - har lige fået ny computer. Jeg bruger internetprogrammet maxthon i stedet for internet explorer. Men nu kan jeg ikke huske hvordan jeg indstiller programmet rigtigt.
På den gamle computer havde jeg det sådan, at når jeg åbnede et eller andet i et nyt vindue blev den stadig på den side jeg var på i forvejen. men hvordan får jeg den til det igen ???

Hjælp hjælp

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-06 17:43

hmmm der er noget med faneblade foroven ikke ??

og ellers - nede i bunden af browseren er et lille ikon med
et vindue og en grøn pil - aktiver til nyt vindue

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 18:14

en overbygning til Microsoft Internet Explorer, altså ikke en ny browser.

Det gør at alle instillinger, bogmærker mm.. alt sammen bliver genbrugt i Maxthon. Når man åbner et nyt browser vindue, kommer der bare en ekstra fane i toppen men i samme vindue, så det er utroligt nemt at navigere rundt i.

Jeg forslår at men kører med "Dagens tip" når browseren startes den første uge, for der er et hav af nye genveje mm. som er nyttige.

Citat
Jeg vil kort bemærke 2 rigtigt smarte jeg bruger meget.
1) Klikker man på et link og trækker musen bare en lille smule ud af linket inden man slipper knappen, åbnes linket i et nyt vindue. Det er ekstremt praktisk når man skal bladre i et produktkatalog, og hele skal se underligende links fra en hovedside, men stadig vil beholde hovedsiden.
2) Vil man lukke siden igen, dobbelt-klikke rnan bare på fanen der skal lukkes og man er tilbage på forrige side, UDEN den skal genindlæses.

Programmet har et Dansk plug-ins også, men er ikke altid opdateret fordi der er rigtigt....rigtigt mange funktiioner i programmet.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-10-06 18:51

Ja men hvad skal jeg stille den på for at få den til at åbne en ny fane og stadig blive på den fane der er åben. Som den er nu hopper den over i den fane jeg åbner og det er det jeg ikke vil have.

havde instillingen på den gamle comp, men kan ikke huske hvordan jeg gjorde.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 18:57

prøv deres hjemmeside

ovennævnte er et citat fra nettet - fik bare ikke fat i det hele

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 26-10-06 19:20

Tak for svaret miritdk. Det virkede

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 20:20

godt bobbelloppel