/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
standardmapperne kan ikke åbne
Fra : jeanette18
Vist : 4267 gange
100 point
Dato : 26-10-06 13:35

X På en total nyinstallation kan jeg ikke få adgang til mit outlook 2003. Opdateringer 100% ok.
Alle pst. backupfiler lå tidligere på drev M. Backupfilen er nu flyttet med over på et nyt drev hvor outlook skal ligge (E drevet) permanent. Backupfilerne er af typen: office datafil.

Så snart jeg klikker på outlook vil den normal spørge efter pst.filen, men her får jeg altså fejlmeldingen: standardmapperne til email kan ikke åbnes. filen M:\outlook.pst kunne ikke åbnes"

Jeg har prøvet at af- og geninstallere.

Hjælp - det er ca. 4 GB datafiler til min fars virksomhed jeg her har ansvaret for.

Til orientering har jeg også lagt spørgsmålet her: http://www.eksperten.dk/spm/740959
med håb om hurtig hjælp da min fars virksomhed er ret afhængig af at mailsystemet kommer op at køre.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 26-10-06 13:51

Kan du se dine filer................altså på hvilket drev de ligger.

Hvis - så opret et drev og til del dette drev bogstavet M
Den enkleste måde er et usb drev som omdøbes eller en ekstra HD som døbes til M

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 26-10-06 14:03

Henviser Outlook ikke normalt til en placering på C-drevet??

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 26-10-06 14:08

zakia> jo det er standard med mindre man ønsker hovedplacering af filerne et andet sted hvilket jeg foretrækker - som regel på en separat partition udelukkende til postprogrammet.

e.c> lige præcis dit løsningsforslag har jeg afprøvet, men af mærkelige årsager så er bogstavet ikke til gengælig i diskhåndteringen.
En kørsel med sfc /scannow har heller ikke løst problemet med at få M-bogstavet frem.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 16:12

Hvordan ser din harddisk ud. (Diskhåndtering)

[ harddisk ]
(partition)
min ser sådan ud.
[ ( skjult C:win 98 ) (C: med win 2000) ( D: lager ) ] [ (usb lager) ]
Den aktive partition bør normalt være primary og hedde C:
Hvis XP lægges ind i et slettet område kan drevet ændre bogstav (ikke godt)
Det er især oem udgaver af XP og hvis der er partitioneret inden.
Skal en OEM udgave ind sammen med en eksisterende partition bør partitionen gemmes (hidden)
Disse ting kan gøres med programmet partition Magic
Hvis partitionen hvor dine data ligger stadig er hel og læsbar - så bør den lægges over på en anden HD, evt. en usb HD.
Og så kan din nuværende HD evt. rettes op.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 26-10-06 19:23

http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=643
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=644

Her lidt orientering.
Jeg har prøvet via post og tilføj at hente pst.filernes placering så det svarer til deres nye standard placering på E-drevet.
Men så snart jeg rører ved hovedfilen får jeg fejlmeldinger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 20:01

Jeg mangler en melding fra dig for at kunne tænke videre.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 26-10-06 21:00

Tak for svaret e.c. Jeg havde ikke set at mit dvd-rom var blevet tildelt bogstavet M i forbindelse med mine nyoprettelser af drev og partitioner. Jeg prøvede at ændre bogstavet således at jeg kunne give en tilfældig partition bogstavet og herefter lykkedes det mig at få åbnet outlook mappen og få placeret standardfilen på mit E-drev.
Takket værd dit indlæg fik jeg løst problemet.

Tak for hjælpen:)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 21:08

Ok -