/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Udlejningsejendom
Fra : JubazKan
Vist : 1072 gange
160 point
Dato : 25-10-06 22:02

Jeg har en udlejningsejendom, men har lidt problrmer som:

Dårlig økonomi, selv om det burde kunne hænge sammen.

Er i tvivl om fordelene mht. fordelene hva man kan trække fra osv.

Kan det betale sig at få en til at administrere økonomien selv om der kun er tre lejemål i?

Er i tvivl om reglerne mht lejeloven.

Kan nogen henvise mig til noget hjæp? Jeg har haft kontakt til adskillige advokater, men der er ligesom at de ikke tager sagen alvortigt, da det nok er en lille sag i deres øjne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-06 22:08

Du kan sikkert få hjælp med lejeloven hos www.llo.dk og så kan du få god hjælp med det
økonomiske hos en revisor

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 25-10-06 23:13

MELD DIG IND I DIN LOKALE GRUNDEJERFORENING.

DE KAN HJÆLPE DIG GRATIS MED ALLE DINE SPØRGSMÅL.

SAMTIDIG KAN DU FÅ EN VÆSENTLIG BILLIGERE HUS FORSIKRING PÅ DIN EJENDOM, SAMT EN FORSIKRING DER DÆKKER, HVIS DU SKAL I RETTEN MED EN LEJER, DU HAR PROBLEMER MED.
F.EKS. MANGLENDE HUSLEJE ELLER ANDET.

LLO ER FOR LEJERE, IKKE FOR UDLEJERE.

HELD OG LYKKE MED DET HELE.

PS. DER ER IKKE MEGET ØKONOMI I AT FÅ NOGEN TIL AT ADMINISTRERE FOR DIG, SÅ KAN DU LIGE SÅ GODT SÆLGE DIN EJENDOM.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-06 23:24

Alle kan da læse på llo's hjemmeside, og alle må da også melde sig ind, og forhører sig om reglerne ved at bo til leje, mon de så ikke også gerne vil være behjælpelige med reglerne for udlejeren?? Ikke alle har en lokal grundejerforening f.eks er der ikke nogen hvor jeg bor

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 25-10-06 23:47

HVIS EN LEJER SKAL I RETTEN, HJÆLPER LLO GERNE MED SAGEN, SÅ JEG KAN IKKE FORESTILLE MIG, AT DE TRÆDER OM PÅ DEN ANDEN SIDE AF SKRANKEN ??

SELVFØLGELIG KAN ALLE LÆSE PÅ DERES HJEMMESIDE.

VI HAR HELLER INGEN LOKAL GRUNDEJERFORENING, MED DER ER EN CA. 30 KM VÆK, DET GØR JO IKKE NOGET, DA DET MESTE KAN ORDNES HJEMMEFRA, VIA TELF/FAX/MAIL MM.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-10-06 06:59

Hvad mener du med dårlig økonomi?
Hvad mener du med at kunne trække fra? Alle dine driftudgifter kan fratrækkes din lejeindtægt.
Du skal hverken få en revisor eller advokat til at administrere kun 3 lejemål. Du kan få penge for selv at gøre det.
Er alle 3 lejmål udlejet?
Har du husket en lejekontrakt, 3 mdr. depositium, er huslejen høj nok, får du alle dine udgifter fratrukket inden overskuddet (og mere til)?

Dette er bare nogle af de ting jeg oplysninger om.

Du må da gerne kontakte mig, hvis du ønsker det. Har selv haft 4 udlejningsejendommer med over 20 lejemål. Er nu ved at sælge den sidste villa, da jeg ikke har tid mere.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : domismik

Dato : 16-11-06 20:46

Uanset du kun har 3 lejemål vil jeg anbefale at du melder dig ind i ejendomsforeningen www.ejendomsf.dk
Det er vores organisation som udlejere, ligesom lejerne har deres; LLO

Når dét er sagt, er det i længden ikke altid den bedste forretning man får ud af at spare en prof administrator.
De gode administrator firmaer sørger hele tiden for at få hævet lejen, og til tiden, og klarer iøvrigt at varme / vandregnskaber bliver lavet efter bogen.

Hvis du overgiver administrationen til en prof administration, behøver du ikke melde dig ind i ejendomsforeningen.

Af gode administratorer findes mange, f.eks. www.administratorgruppen.dk som er MEGET kompetente, og ikke særlig dyre.

Accepteret svar
Fra : domismik

Modtaget 160 point
Dato : 02-01-07 01:11

Nå - mon du har kontaktet www.ejendomsf.dk eller www.administratorgruppen.dk
- så kan du jo godt lukke tråden, og give mig lidt point

Godkendelse af svar
Fra : JubazKan

Dato : 02-01-07 13:57

Tak for svaret domismik.