/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad er der sket
Fra : Vonna
Vist : 898 gange
100 point
Dato : 25-10-06 17:44

hej alle kandu brugere .kan nogen svare mig hvad der er sket med mit mail program. vanligvis har jeg fået 10-15 spam mail om dagen som har irriteret meg ,jeg bruger Bullcuard firewall.og i Søndag instalerede jeg så Spamfighter ,og så i mandag veltede der ind med Spam, ja cirka 60 av slagsen .men så Tirsdag og i dag ikke et eneste jeg har Adls fra Tele2 .det skal siges at jeg modtager almindelige mail men bare ikke spam.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-06 18:17

ikke til at sige - men det virker da hvis du får dine normale mails

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 25-10-06 18:41

ja mine normale email kommer som de skal ,jeg tenker om det kan vere Tele2 som spærrer for dem vi har fået en ny oppsetning til email for et stykke siden som jeg satte opp så snart jeg fik beskeden .Jeg kopierer siden her

Efter den 1. marts 2005 vil der være lukket for port 25 i både indgående og udgående retning.

Undtaget for denne blokering er Tele2's egne post-servere.

Kunder der udelukkende bruger Tele2's postsystem vil ikke blive berørt af denne ændring. Ligeledes påvirkes webmail systemer ikke.

Port 25 bruges ofte af virusser til at sende uønskede reklame breve (spam) fra inficerede computere uden at brugeren ved det. Inficeres din computer, risikerer du derfor ufrivilligt at spamme andre computere, som igen inficeres og spammer videre etc. Det er til stor gene både for modtagerne og for dem, som uden at vide det sender virus og spam videre til venner og bekendte deres adressebog.

Når Tele2 lukker for udgående trafik på port 25 forhindres en stor del af denne trafik.

Kunder der kører deres egne post-servere skal i fremtiden lade disse servere sende email via Tele2's servere.

Dette gøres således:

Indgående post:
Du kan gratis bruge mail-relay.tele2.dk som sekundær mailserver. Den skal sættes som MX-record med lavere prioritet.

Udgående post:
Du skal sætte din postserver op til at sende al post til smtp.tele2.dk. Dette kaldes i de fleste mailservere "smarthosting".

Eksempel:
mail.domæne.dk. IN A x.x.x.x
domæne.dk. IN MX 10 mail.domæne.dk.
domæne.dk. IN MX 20 mail-relay.tele2.dk.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 25-10-06 18:42

Undskyld forkert side

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-06 18:46

åhh ja - ved forresten godt tele2 har øget sikkerheden - kan da også være det

http://www.tele2mail.com/

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 25-10-06 19:05

ja det må det så være .her på dette link står det de skriver http://www.tele2mail.com/ Så de har nokk satt sikkerheden til i går og det har virket over all forventning ,jeg har bare svært ved at tro at de kan ha en så effektiv Firewall .men håber at det forsetter på den her måde .0 spam

Godkendelse af svar
Fra : Vonna

Dato : 25-10-06 22:16

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-06 22:20

jeg har nu også lidt svært ved at tro det - men det finder du ud af

selvtak - hav en god aften

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 25-10-06 23:10

Ja nu får vi se har så da kl .er22:54 intet spam fået og det har jeg ikki oplevet før .hav det gott og sov gott

Kommentar
Fra : miritdk