/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Mystisk skærmproblem
Fra : neva
Vist : 592 gange
200 point
Dato : 25-10-06 12:14

Jeg har en bærbar PC - en Toshiba - hvor skærmen slukker efter meget kort tids brug. Man kan få den til at tænde igen ved at aktivere med CTR knappen samtidigt med F5 knappen. Men efter 1-2 minutter slukker den igen.
Jeg har selv gjort alt mht. indstillinger af skærmen og både min søn (som er skrap til at sætte computere op samt en pc-mand fra min mands firma har givet op. Det mystiske er, at hvis jeg kobler en ekstern skærm på, så er der ingen problemer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-10-06 12:19

Hvad står skærmen til under Kontrolpanel > Strømstyring?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-06 12:29

Hvis professionelle, der står med komputeren i hånden, har givet op - er der nok ikke store chancer for at Kandukorrespondance kan klare det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-06 12:31

Skærmen må jo være defekt

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 25-10-06 12:32

Hej Neva

Jeg tror også at det er strømstyringen du skal indstille anderledes - her kommer lige hvorledes du kan komme ind og ændre indstillingen og hvilke indstillinger jeg selv har valgt.

Gå ind i "Start" - Vælg "Kontrolpanel" - Vælg "Strømstyring"

Under "Strømstyring" skal du klikke på fanen "Strømstyringsmodeller"

Jeg har selv valgt følgende indstilling:

Når stikket er tilsluttet står alle valg på "Aldrig".
Når stikket IKKE er tilsluttet står valget på
- sluk skærmen efter 45 min.
- sluk for harddisken efter 1 time
- systemstandby efter 30 min.
- systemdvale - aldrig

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-06 12:33

Problemet havde du tilsyneladende allerede for 1½ ÅR siden.....

Hvis værkstedet heller ikke har kunnet finde fejlen - SKROT DEN

Kommentar
Fra : smik

Dato : 25-10-06 15:32

Prøv og kom ind i din BIOS og se hvad den står til det kunne godt være et bios problem evt. med en BIOS opdat kunne måske klare dit problem.

Nu har du jo skrevet hvad det er for en model du har fra Toshiba det vil kunne hjælpe lidt osse..

MVH. SMIK

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 26-10-06 09:38

Der er også noget som hedder stømstyring i BIOS. Har du været i BIOS og tjekke strømstyringsegenskaberne for skærm?

De aktuelle indstillingsmuligheder i BIOS er lidt forskellige fra fabrikat til fabrikat. Derfor kan jeg ikke give dig en vejledning i hvorledes du finder disse indstillinger eller om de overhovedet findes i din BIOS version.

Man kommer som regel i BIOS ved umiddelbart efter at have tændt computeren at trykke én af følgende taster (..dette er ligeledes lidt forskelligt ) FØR Windows starter:

[INS], [DEL], [F1], [F2], [F10] eller [CRTL]+[ESC]

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : neva

Dato : 26-10-06 09:53

Dette har vi prøvet, men vil prøve igen. Ellers kan jeg løse problemet ved hjælp af en ekstern skærm. PC'en er for god iøvrigt til blot at kassere.