/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printere i netvæk
Fra : fredag
Vist : 377 gange
300 point
Dato : 25-10-06 10:43

Hej, sidder her i et kontormiljø hvor der er 6 pcér komplet op på en server samt 4 printere. Hver gang vi skal udskrive et eller andet og vil vælge en af printerne, har vi 7 x 4 altså 28 valgmuligher istedet for bare de 4 printere der er i huset. Det vil sige at vi hver har fået tildelt en adgang fra vores pcér samt adgang til selve printeren. Kan dette ikke på en eller anden måde laves om, så vi alle sammen kun kan se de 4 printere og ikke andet ?????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-06 11:15

Start > indstillinger > printere > står de alle sammen der.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 25-10-06 11:17

Ja hele "molevitten"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-06 11:28

Så er det bare at smide dem væk som ikke skal bruges.
Der bør jo kun stå 4 printere og en af dem stå som standard.

Ps. Inden du sletter...............så har i vel driverne til de printere liggende.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 25-10-06 11:51

Har prøvet at slette dem, men så snart der printes ud fra en af pcérne igen, oprettes den automatisk igen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-06 12:04

Tja så er det bygget op ude i serveren, men den skal jo også sætte jobbet i kø.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-10-06 12:42

,Det kan du nu nok ikke klare selv.
Sig til netværksadministratoren, at det ikke er godt nok.
Der må være en mere præcis tildeling på de enkelte arbejdsstationer. Det I har der koster tid.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-10-06 21:37

Vi har akkurat samme problem på mit job men jeg har lært at leve med det. Vi har 2 servere der står med spejling af harddiske så der er der rigtig noget at vælge imellem.

Grunden til det er at for at få alle muligheder i de forskellige printere er man tit nødt til at installere driveren på hver pc, og når så alle pcer er i netværk har du forbindelse til den samme printer via de andre pcer og der kommer forvirringen. Det er lidt fordi at netværket er sat forkert op da der jo ikke skal deles mellem de forskellige pcer men at alle skal ind på serveren for at hente istedet.
Det kræver en omforandring mildest talt og det gider administratoren jo nok ikke.

Take it or leave it

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 11-12-06 11:47

Hej,

har selv fundet ud af det nu. I logonvinduet for windows server valgte jeg avanceret og lokale ressourcer. Her fjernede jeg fluebennet i printer og så forsvandt alle printere undtagen dem vi havde.

Annuller spørgsmålet
Fra : fredag

Dato : 11-12-06 11:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål